Icon
Etusivu
Liity jäseneksi

IAB Finland on ainutlaatuinen asiantuntijoiden yhteisö, joka kokoaa ihmiset ja yritykset vahvistamaa...

Tule mukaan
Markkinaluvut

Kantar julkaisee yhteistyössä IAB Finlandin kanssa tiedotteen mediamainonnan määrästä kvartaaleittai...

Lue tuorein markkinakatsaus
IAB Työryhmät

Monipuolinen työryhmätoiminta on yksi IAB Finlandin tarjoamista merkittävistä jäseneduista. Osallist...

Tutustu työryhmiin
IAB Seminaari: Digimainonnan tuloksellisuus - mistä se syntyy?

Keskiviikkona 26.11. klo 9:00

Ilmoittaudu mukaan

Artikkeli Uutiset Webinaaritallenteet | 26.11.2025

LIVESTRIIMI: Digimainonnan tuloksellisuus

Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.

lue lisää

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset | 20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

Artikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

Artikkeli IABlogi Uutiset | 19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää
IAB Podcastit

IAB Podcast on IAB Finlandin tuottama podcast-kokonaisuus, joka tarjoaa kattavan katsauksen digitaal...

Kuuntele jaksoja
Tutustu IAB:n oppaisiin

IAB Finland tarjoaa kattavan valikoiman oppaita ja tutkimustuloksia, jotka on luotu alan johtavien a...

Tutustu oppaisiin
IAB Tapahtumatallenteet

Täältä löydät kattavan kokoelman webinaarien ja seminaarien tallenteita, jotka tarjoavat arvokasta t...

lue lisää