
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen positiivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
“Markkinapulssi tehtiin jäsenten toiveiden perusteella. Ilmiselvästi Suomen digimarkkina tarvitsee jotain tulevaisuuteen katsovaa ja tämä on nyt IAB:n ensimmäinen harjoitus siihen suuntaan. Halusimme tehdä pulssikyselystä myös tosi nopean täyttää ja muutamaan kysymyksen vastaaminen kestää vain 15 sekuntia. Kannattaa myös muistaa, että pulssin todelliset hyödyt mitataan vasta tulevaisuudessa kun pääsemme seuraamaan aikasarjoja fiilisten kehittymisestä ja kun saamme faktaa siitä, miten fiilikset korreloivat todellisuuteen. Palaute markkinapulssia kohtaan on ollut positiivista ja matka jatkuu siis marraskuussa uuden tiedonkeruukierroksen kautta”, kertoo IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
Haluatko tietää enemmän Digimarkkinapulssista ja sen tuloksista? IAB:n jäsenet voivat kliksutella itsensä IAB:n Slack-työtilaan lukemaan tutkimusraporttia ja muut voivat ottaa yhteyttä Pasiin.
Pasi Raassina
IAB Finland
Toiminnanjohtaja
pasi.raassina@iab.fi
040 -575 3726
www.linkedin.com/in/pasiraassina/
24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää