Icon
Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy Uutiset ja tiedotteet

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy

01.03.2016

Tiedote
1.3.2016

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland on käynnistänyt erityisesti digimediatilan myyjille suunnatun sertifiointiohjelman. Ohjelman tavoitteena on helpottaa digitaalista murrosta kasvattamalla mediamyyjien digiosaamista sekä tarjota mediataloille tapa osoittaa myyjiensä ammattitaito. IAB Finlandin kumppanina sertifiointiohjelmassa toimii Saranen Consulting.

Sertifiointiohjelma järjestetään neljä kertaa vuodessa, ja siihen sisältyy kuusiviikkoinen itseopiskelujakso sekä kaksituntinen tentti. Tänään 1.3. alkaneella ensimmäisellä kurssilla opiskelee yhteensä 19 mediamyyjää useista mediataloista.

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma on lähtöisin Yhdysvalloista, jossa IAB US on sertifioinut jo yli 6 000 digimyynnin ammattilaista. Ruotsissa ohjelma käynnistettiin vuoden 2015 alussa, ja siellä sertifiointi sai valtavan suosion: ensimmäisen vuoden aikana sertifioitiin yli kaksisataa mediamyyjää.

Sertifiointiohjelmaan kuuluu laaja, nimenomaan Suomen markkinaan sovitettu itseopiskelumateriaali, johdantoluento sekä tentti. Opinnoissa perehdytään digimedian ekosysteemiin, digitaalisiin mainosmuotoihin ja niiden tavoitteisiin sekä mainosteknologiaan.

”Mediat muuttuvat kiihtyvässä tahdissa, ja moni mediamyyjä joutuu nyt perehtymään myös digimainonnan myyntiin. On hienoa, että saimme jo ensimmäiselle kurssille mukaan näin suuren joukon suomalaisia mediamyyjiä. Sertifikaatti on osoitus ammattitaidosta ja merkki siitä, että yritys on ylpeä osaajistaan”, sanoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Lue lisää sertifiointiohjelmasta täällä

Lisätiedot: Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(a)iab.fi

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

11.05.2021

Verkkomainonta mukavassa kasvussa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla oli 141 milj. euroa. Ennätyksellisesti jo peräti 53 prosenttia kaikesta mediamainonnasta on digitaalista. Kasvu digimainonnan eri momenteissa oli kauttaaltaan positiivista, vaikka on huomionarvoista ettei display- ja outstream-mainonnan vertailu ole mahdollista Kantarin raportointimuutosten johdosta.

lue lisää

10.05.2021

Evästemuutos edessä - oletko valmis?

Mainonnan teknologiayritys Adform ja ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin yhteisö IAB Finland toteuttivat maalis–huhtikuussa tutkimuksen, jossa selvitettiin suomalaisten mainostajien ajatuksia kolmannen osapuolen evästeiden käytön loppumisesta mainostamisen näkökulmasta. Tutkimukseen osallistui 52 markkinointipäättäjää.

lue lisää

29.01.2021

Verkkomainonta kasvoi 2,2% haastavassa tilanteessa 2020 - verkkomainonta jo lähes puolet koko mainoskakusta

Mediamainonnan kokonaiskakku vuonna 2020 laski -11,3 % ollen 1125,7 miljoonaa euroa. Ainoana kasvavana mediaryhmänä oli verkkomainonta (+2,2 %).

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!