
Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi
IAB Finlandin Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajana aloittaa 1.9. DoubleVerifyn Business Director Aki Snellman. Samassa yhteydessä työryhmän nimi myös muuttuu Ohjelmallisen mainonnan työryhmäksi, jonka tavoitteena on lisätä ohjelmallisen mainonnan tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen mainontaan liittyviä uusia mahdollisuuksia, trendejä ja haasteitakin keskusteluun - mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen.
Kuten muissakin IAB:n työryhmissä, Ohjelmallisen mainonnan ryhmässä on mukana kattava edustus ammattilaisia: julkaisijoita, mainostajia, mediatoimistoja ja teknologiatoimittajia. Uusia, aktiivisia jäseniä toivotaan ryhmään syksyn aikana mukaan.
“DoubleVerify on maailmalla ollut perustamassa IAB:n mobiilimainonnan mittaamisen mahdollistavaa Open Measurement -hanketta (SDK). On kunnia saada jälleen olla mukana IAB Finlandin työryhmätoiminnassa”, Aki Snellman sanoo. “Työryhmän tärkeitä tehtäviä ovat mielestäni eri toimijoiden välisen yhteistyön ja dialogin lisääminen, ohjelmallisen mainonnan oppien ja parhaiden käytäntöjen jakaminen sekä koko ohjelmallisen mainonnan ekosysteemin läpinäkyvyyden lisääminen.”
Kuva: Sam Jamsen
19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää