Icon
Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi Uutiset ja tiedotteet

Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi

20.08.2019

IAB Finlandin Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajana aloittaa 1.9. DoubleVerifyn Business Director Aki Snellman. Samassa yhteydessä työryhmän nimi myös muuttuu Ohjelmallisen mainonnan työryhmäksi, jonka tavoitteena on lisätä ohjelmallisen mainonnan tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen mainontaan liittyviä uusia mahdollisuuksia, trendejä ja haasteitakin keskusteluun - mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen.

Kuten muissakin IAB:n työryhmissä, Ohjelmallisen mainonnan ryhmässä on mukana kattava edustus ammattilaisia: julkaisijoita, mainostajia, mediatoimistoja ja teknologiatoimittajia. Uusia, aktiivisia jäseniä toivotaan ryhmään syksyn aikana mukaan.

“DoubleVerify on maailmalla ollut perustamassa IAB:n mobiilimainonnan mittaamisen mahdollistavaa Open Measurement -hanketta (SDK). On kunnia saada jälleen olla mukana IAB Finlandin työryhmätoiminnassa”, Aki Snellman sanoo. “Työryhmän tärkeitä tehtäviä ovat mielestäni eri toimijoiden välisen yhteistyön ja dialogin lisääminen, ohjelmallisen mainonnan oppien ja parhaiden käytäntöjen jakaminen sekä koko ohjelmallisen mainonnan ekosysteemin läpinäkyvyyden lisääminen.”

Kuva: Sam Jamsen

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!