Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi
IAB Finlandin Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajana aloittaa 1.9. DoubleVerifyn Business Director Aki Snellman. Samassa yhteydessä työryhmän nimi myös muuttuu Ohjelmallisen mainonnan työryhmäksi, jonka tavoitteena on lisätä ohjelmallisen mainonnan tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen mainontaan liittyviä uusia mahdollisuuksia, trendejä ja haasteitakin keskusteluun - mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen.
Kuten muissakin IAB:n työryhmissä, Ohjelmallisen mainonnan ryhmässä on mukana kattava edustus ammattilaisia: julkaisijoita, mainostajia, mediatoimistoja ja teknologiatoimittajia. Uusia, aktiivisia jäseniä toivotaan ryhmään syksyn aikana mukaan.
“DoubleVerify on maailmalla ollut perustamassa IAB:n mobiilimainonnan mittaamisen mahdollistavaa Open Measurement -hanketta (SDK). On kunnia saada jälleen olla mukana IAB Finlandin työryhmätoiminnassa”, Aki Snellman sanoo. “Työryhmän tärkeitä tehtäviä ovat mielestäni eri toimijoiden välisen yhteistyön ja dialogin lisääminen, ohjelmallisen mainonnan oppien ja parhaiden käytäntöjen jakaminen sekä koko ohjelmallisen mainonnan ekosysteemin läpinäkyvyyden lisääminen.”
Kuva: Sam Jamsen
27.08.2024
REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs
IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää