Icon
Sisältömarkkinoinnin työryhmä laajentaa toimintaansa Uutiset & blogi

Sisältömarkkinoinnin työryhmä laajentaa toimintaansa

20.06.2018

Kuvassa vasemmalta Susanna Kuokkanen SCM Suomi, Susanne Ropponen MTV, Vilma Petrelius Otavamedia, Eveliina Virtapelto Dagmar, työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä Otavamedia, Milla Kahelin Keskisuomalainen, Birgitta Takala IAB Finland, Mervi Rantakari A-lehdet, Hanna Repo Alma Media, Anna Kurkela-Vilen A-lehdet, Jaakko Hautanen Digitalist Group, Dan Marklund Readpeak, Päivi Tähtinen IAB Finland, Kati Heikinheimo Sanoma Media Finland, Ria Vaahto Sanoma Media Finland, Lauri Loikkanen Strossle ja Satu Apukka Babler.

Vuodesta 2014 natiivimainonnan teeman alla toiminut työryhmä laajentaa toimintaansa ja on jatkossa Sisältömarkkinoinnin työryhmä. Työryhmän aiemmin julkaisemat Natiivimainonnan opas ja Natiivimainonnan tuotannon prosessisuositus tulevat syksyllä saamaan jatkoa myös vaikuttajamarkkinoinnin suosituksella.

”Olimme yksimielisiä siitä, että toimintaa tulee päivittää vastaamaan tämän päivän markkinaa, jossa omaa ja ostettua mediaa tuotetaan synergisesti. Niin ikään vaikuttajamarkkinointi on vahvasti tapetilla sekä kaupallisilla, yleishyödyllisillä että poliittisilla toimijoilla. IAB:n sisältömarkkinoinnin työryhmä kokee tarpeelliseksi olla etunojassa alan kehityksessä, esimerkiksi poliittisille mainostajille valmistettavan suosituksen keinoin. Poliittisessa vaikuttajamarkkinoinnissa on nimittäin nähtävissä nyt sama ilmiö kuin muutama vuosi sitten natiivimainonnassa, kun kysyntä kasvoi osaamista nopeammin”, perustelee työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä.

Toinen syksyn 2018 tavoitteista on uusi natiivimainonnan myyjille ja ostajille suunniteltu moduulikoulutus, joka sopii luontevasti osaksi IAB:n tarjoamaa koulutuskokonaisuutta.

Artikkeli Uutiset Webinaaritallenteet
LIVESTRIIMI: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää

09.09.2024

LIVESTRIIMI: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää

27.08.2024

REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää