Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat
Ohjelmallinen ostaminen on digitaalisen mainonnan ostamista järjestelmien ja automaation avulla. Avainasemassa on reaaliaikainen dataan perustuva optimointi, jolloin mainonnasta saadaan mahdollisimman paljon ja kustannustehokkaasti irti.
DSP eli Demand Side Platform tarkoittaa ostajapuolen järjestelmää ja SSP eli Supply Side Platfrom puolestaan julkaisijapuolen järjestelmää. Kaupan tapoja ovat sekä avoin huutokauppa eli Open Marketplace että suljettu huutokauppa eli Private Marketplace.
IAB Finlandin julkaisemat ja ilmaiseksi ladattavat Ohjelmallisen ostamisen opas (julkaistu 2015, päivitetty 2017) ja Ohjelmallisesti ostettavan ohjaavan natiivimainonnan ohjeistus (julkaistu 2019) ovat erinomaisia perusoppaita niin julkaisijoille, toimistoille kuin mainostajille.
Ilmoittaudu IAB:n Ohjelmallisen ostamisen tehokoulutukseen!
Mainostajille, medioille ja toimistoille suunnatussa koulutuksessa avataan IAB:n asiantuntijoiden johdolla ja käytännön esimerkkien avulla toimivan ohjelmallisen mainonnan perusteet.
Koulutuksessa syvennytään käytännönläheisesti niin konkreettiseen ostamiseen, tavoitteiden asettamiseen kuin isompaan strategiaan. Kouluttajina toimivat ohjelmallisen mainonnan ammattilaiset niin mainostajien, toimistojen, julkaisijoiden kuin teknologiatoimittajienkin taholta.
Seuraava koulutus on 29.10., vielä ehdit mukaan!
Ilmoittaudu mukaan tästä!
Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.
lue lisää11.10.2024
Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?
Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.
lue lisää03.10.2024
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
lue lisää27.08.2024
REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs
IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää