
Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat
Ohjelmallinen ostaminen on digitaalisen mainonnan ostamista järjestelmien ja automaation avulla. Avainasemassa on reaaliaikainen dataan perustuva optimointi, jolloin mainonnasta saadaan mahdollisimman paljon ja kustannustehokkaasti irti.
DSP eli Demand Side Platform tarkoittaa ostajapuolen järjestelmää ja SSP eli Supply Side Platfrom puolestaan julkaisijapuolen järjestelmää. Kaupan tapoja ovat sekä avoin huutokauppa eli Open Marketplace että suljettu huutokauppa eli Private Marketplace.
IAB Finlandin julkaisemat ja ilmaiseksi ladattavat Ohjelmallisen ostamisen opas (julkaistu 2015, päivitetty 2017) ja Ohjelmallisesti ostettavan ohjaavan natiivimainonnan ohjeistus (julkaistu 2019) ovat erinomaisia perusoppaita niin julkaisijoille, toimistoille kuin mainostajille.
Ilmoittaudu IAB:n Ohjelmallisen ostamisen tehokoulutukseen!
Mainostajille, medioille ja toimistoille suunnatussa koulutuksessa avataan IAB:n asiantuntijoiden johdolla ja käytännön esimerkkien avulla toimivan ohjelmallisen mainonnan perusteet.
Koulutuksessa syvennytään käytännönläheisesti niin konkreettiseen ostamiseen, tavoitteiden asettamiseen kuin isompaan strategiaan. Kouluttajina toimivat ohjelmallisen mainonnan ammattilaiset niin mainostajien, toimistojen, julkaisijoiden kuin teknologiatoimittajienkin taholta.
Seuraava koulutus on 29.10., vielä ehdit mukaan!
Ilmoittaudu mukaan tästä!

Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää23.01.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää20.01.2025
Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
lue lisää15.01.2025
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää