
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
Kuinka paljon osallistuminen maksaa?
Ensimmäisenä vuonna ei maksa mitään!
Milloin entry sulkeutuu?
Entryn viimeinen hakupäivä on 31.3.2023
Voinko osallistua useampaan kategoriaan tai lähettää useamman hakemuksen per kategoria?
Kyllä voit osallistua useampaan kategoriaan ja voit myös lähettää useamman hakemuksen per kategoria.
Voinko hakea mukaan kilpailutyöllä, joka on ollut mukana ehdolla jossain muussa kilpailussa?
Kyllä voit.
Mille ajanjaksolle kilpailutyön pitää ajoittua?
Kilpailutyön pääsääntöinen ajoittuminen tulee olla vuodelle 2022.
Mitä tietoja kilpailutyöstä pitää ilmoittaa?
Hakulomakkeella pyydetään kilpailutyöstä kuvausta, jonka lisäksi kategoriasta riippuen joitakin seuraavista asioista:
- tavoite
- idea/innovaatio
- tulokset
- myynnin kehitys
- asiakas ja kumppanityytyväisyys
- osaamisen kehitys
- innovatiivisuus
Miten entryt tuomaroidaan?
Tuomarit pisteyttävät jokaisen entryn jokaisen kriteerin. Nämä lasketaan yhteen entryn kokonaispisteiksi. Korkeimmat pisteet saaneet entryt pääsevät ehdokaslistalle. Tuomaristo valitsee ehdokaslistalta kategorian voittajan.
Ketkä ovat tuomaristossa?
Mitä jos tarvitsen lisää aikaa hakemuksen jättöön?
Otathan tässä tapauksessa yhteyttä IAB Finlandin tiimiin.
Milloin tiedän onko hakemukseni päässyt ehdokaslistalle?
Ehdokaslista julkaistaan toukokuun alkupuolella.
Milloin voittajat julkistetaan?
Voittajat julkistetaan 25.5.2023 MIXX Awards gaalassa Helsingissä.
IABlogin Facebook kommentit

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.
lue lisää23.05.2023
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa
Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.
lue lisää11.05.2023
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä lähes 20% kasvussa
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2022 oli 52,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua oli noin 19 %.
lue lisää29.03.2023
Mainonnan videoistuminen jatkui myös vuonna 2022
Digitaalisen videomainonnan kokonaismäärä Suomessa vuonna 2022 oli noin 159 miljoonaa euroa. Kokonaisuus rakentuu instream-, outstream-, some- ja inbanner -mainonnasta. Vuoteen 2021 verrattuna digivideomainonnan määrä kavoi 14%. Vastaavasti vuoden 2022 aikana koko digikakun volyymin kasvoi noin 10 % ja kaikkien mediainvestointien (digitaaliset ja ei-digitaaliset yhteensä) määrä 4 %.
lue lisää28.03.2023
IAB Europe -tutkimuskysely: Yli puolet yrityksistä eivät seuraa digimainonnan hiilijalanjälkeä
Internetin osuus maailman kasvihuonekaasupäästöistä on eri arvioiden mukaan 2-4%, joka vastaa lentoliikenteen osuutta. Päästöjen on arvioitu tuplaantuvan 2025 mennessä. Digitaalisen mainonnan osuus koko infrastruktuurin hiilijalanjäljestä on erään vuonna 2018 tehdyn arvion mukaan noin 10%, luultavasti nykyään huomattavasti enemmän. Toisen arvion mukaan 70% median verkkosivun latautumiseen kuluvasta sähköstä voidaan liittää digimainontaan.
lue lisää