Icon
Tallenne: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari Markkinaluvut

Tallenne: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari

16.06.2022

IAB Finlandin ja Ulkomainosliiton webinaarissa “Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus” käytiin läpi digitaalisen ulkomainonnan kuumimpia (data)trendejä, onnistuneita kampanjacaseja sekä luotiin katsaus digitaalisuuden mahdollistamiin uusiin mainosmuotoihin. Tapahtumassa julkaistiin myös historiallisesti ensimmäistä kertaa digitaalisen ulkomainonnan määrä Suomessa sekä IAB Finlandin DOOH-ostajan opas. Ulkomainonta on jo nyt läsnä arki- ja vapaa-ajan ympäristössämme ja se tavoittaa suuren osan väestöstä – tulevaisuudessa myös entistä näyttävämmillä ja paremmin kohdennettavilla mainosratkaisuilla.

Webinaarissamme 15.6. olivat puhumassa: Clear Channel, JCDecaux, Doohlabs & Yondel, Warner Bros. Discovery ja Ocean Outdoor.

Ohjelma

9:00 Tervetuloa ja digitaalisen ulkomainonnan määrä Suomessa 2021 - Pasi Raassina / IAB Finland & Teemu Kontkanen / Mediateko / Outdoor Finland

9:15 Miten hyödyntää mainonnassa klassista ja digitaalista ulkomainontaa - Elina Valtia / Warner Bros. Discovery (lataa prese)

9:35 Kaupan median nousu ja ohjelmallinen ostaminen globaalisti vuonna 2023 - Janne Lohvansuu / Doohlabs ja Tiina Tikkinen / Yondel (lataa prese)

9:55 IAB Studio - Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB Finlandin DOOH-työryhmän puheenjohtaja Jesse Jussila (Clear Channel) johtaa paneelikeskustelua DOOH-mainonnan tulevaisuudesta Jenni Heinosen (JCDecaux) ja Outi Pekkalan (dentsu) kanssa.

10:15 DOOH 2.0 – tech, creativity & integration - Jesper Albansson / Ocean Outdoor (Lataa prese)

10:35 The Power of Programmatic DOOH - Marc Bergers / JCDecaux (lataa prese)

10:55 Loppusanat - Pasi Raassina IAB Finland & Teemu Kontkanen / Mediateko / Outdoor Finland

 

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!