
Tallenne: Mittaa ja menesty -webinaari
Tervetuloa katsomaan Mittaa ja menesty! -webinaarin tallennetta, jossa pureudutaan syvällisesti mainonnan ja markkinoinnin mittaamisen uusimpiin trendeihin ja mittareihin. Tämä webinaaritallenne tarjoaa kattavan katsauksen alan nykyaikaisiin mittausmenetelmiin ja niiden merkitykseen brändien pitkän aikavälin kehityksessä.
Mitä opit tallenteesta?
Modernit mittaustekniikat brändivaikutusten arvioinnissa: Kantarin Tapio Heikinheimon asiantuntijuus valottaa, miten nykyaikaiset mittaustekniikat auttavat arvioimaan ja optimoimaan mainonnan pitkän aikavälin brändivaikutuksia.
Mainonnan huomion (Attention) merkitys: Sanoman Joonas Imeläisen ja dentsun Juha Halmesvaaran tutkimustulokset avautuvat siitä, miksi mainonnan huomio on tärkeä mittari ja miten sitä voidaan hyödyntää mainonnan suunnittelussa.
Syväsukellus huomion mittaamiseen: IAB Studiossa käydään syvällistä keskustelua huomion mittaamisesta IAB:n Pasin johdolla, mukana keskustelemassa Nostemedia, Adnami ja Viomba.
Kaupan median hyödyntäminen brändimainonnassa: SOK Smart Marketingin Sami Hiirsalmi ja Jyrki Kostilainen kertovat, miten brändit voivat hyödyntää kaupan median erityiskykyjä, mahdollistaen mainonnan tarkan mittaamisen aina ostoeuroihin asti.
Digimainonnan hiilijalanjäljen mittaaminen: Alma Median Johanna Vartiaisen esitys avaa, miten digimainonnan hiilijalanjälkeä voi mitata Alman Hiilimittarilla, tukien mainostajia kestävämpien valintojen tekemisessä.
Tutustu tallenteen puheenvuoroihin nyt ja varmista, että olet askeleen edellä markkinoinnin mittareiden kehityksessä.
Ohjelma
Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland ja Petri Mertanen | Mertanen Analytics (lataa prese)
Digimainonnan brändivaikutuksen mittarointi - Tapio Heikinheimo | Kantar (lataa prese)
Huomion voima mainonnan mittarina ja menestystekijänä - Joonas Imeläinen | Sanoma & Juha Halmesvaara | dentsu (lataa prese)
IAB Studio - Great Attention Debate. IAB:n Toiminnanjohtaja Pasi Raassina ohjaa keskustelua ja studiossa mukana superammattilaiset Katri Martin | Adnami, Markku Mäntymaa | Viomba ja Harri Virtanen | Nostemedia/YOC
Kaupan median menestyksen mittarit - Jyrki Kostilainen ja Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing (lataa prese)
Alma Hiilimittari vastuullisen digimainonnan tukena - Johanna Vartiainen | Alma Media (lataa prese)
Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula | IAB & Petri Mertanen | Mertanen Analytics
14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää