
Tallenne: IAB Industry Insider - Programmatic DOOH in Finland and the Nordics
Industry Insider Webinar Recording: The Future of DOOH in the Nordics
Welcome to the recording of the Industry Insider webinar, hosted by IAB Finland and JCDecaux Finland. This session dives into the latest trends and future outlook of programmatic Digital Out of Home (DOOH) advertising across the Nordic markets.
In this webinar, VIOOH—the leading global premium supply-side platform for DOOH—launches its flagship “State of the Nation” research in the Nordics for the very first time. The study includes exclusive data from Finland, Sweden, Norway, and Denmark, providing a comprehensive view of programmatic DOOH trends, challenges, forecasts, and growth opportunities in the region.
Previously released in major markets including the UK, Germany, France, the US, and Australia, this is your chance to hear from industry experts on what lies ahead for DOOH in Northern Europe.
This recording includes:
- Exclusive insights into the Finnish market
- A data-driven look at one of the fastest-growing channels in digital advertising
- Expert panel discussion on the current state and future of DOOH
- A live Q&A session with attendees
Agenda:
State of the Nation: Key Findings – Adam Orridge | VIOOH
Industry Panel Discussion – Antti Ujainen | Norr3, Jenni Korhonen | Adform, Ville Lahtinen | JCDecaux
Moderator: Sophie Taylor | VIOOH
Programmatic DOOH in Finland – Ville Lahtinen | JCDecaux
Q&A
04.06.2025
Verkkomainonta kasvussa Q1/2025
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää