
IAB Jäsenesittely: Outshine ja Heikki Pennanen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Outshine ja Heikki Pennanen.
|
Heikki Pennanen, Sales Director |
Kerro Heikki hieman Outshine -yrityksestä sekä myös itsestäsi?
Outshine on suomalainen palveluyhtiö, minkä missiona on olla paremman markkinoinnin palveluksessa. Suurista ja vaikuttavista digitaalisista pinnoista koostuva verkostomme kattaa 49 kaupunkia Helsingistä Ivaloon ja olemme maantieteellisesti kattavin digitaalisen ulkomainosnäkyvyyden myyjä Suomessa. Meitä inspiroivat nopeat tulokset, mitä voimme digitaalisilla näytöillä asiakkaillemme toimittaa.
Itse aloitin Outshinella elokuussa 2021, ja olen ollut mukana tässä remmissä nyt noin puolisen vuotta. Aiempaa kokemusta ulkomainonnasta minulla on Clear Channelilta vuosilta 2013-2019. Ulkomainonta alana kiinnostaa ja näen, että siinä on vielä paljon asioita, joita voidaan kehittää ja viedä eteenpäin. Vapaalla minut löytää lenkkipoluilta tai hyvän ruuan parista – hyvä balanssi (-;
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Odotukset ovat, että yhdessä muiden toimijoiden kanssa hyvällä yhteistyöllä kehitetään alaa paremmaksi ja opitaan kaikki uusia asioita.
Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?
Outshine tuo varmasti potkua ja uutta näkemystä sekä oman sitoutuneen jäsenyytensä toimintaan.
Mihin asioihin Outshine on keskittymässä vuonna 2022?
Outshine käynnistää jo pelkästään vuoden ensimmäisten kuukausien aikana yli 220m2 verran uutta digitaalista mainospintaa Suomen suurimpien kaupunkien vilkkailla paikoilla. Tämä määrä vastaa kooltaan lähes kahtasataa viittäkymmentä standardikokoista 55” pintaa ja suurin pinnoista on peräti Pohjoismaiden kolmanneksi suurin ulkomainosnäyttö. Haluamme tarjota mainostajille markkinoiden vaikuttavimmat ulkomainospinnat sekä vaivattomimman asiakaskokemuksen.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Kyllä se niin vaan menee, että reenaa, syö ja nuku hyvässä suhteensa, niin hommat toimii ((-:
31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää23.05.2023
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa
Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää03.02.2023
Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022
Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).
lue lisää