Icon
Vuoden IABloggaja 2013 – Atte Kniivilä! IABlogi

Vuoden IABloggaja 2013 – Atte Kniivilä!

04.03.2014 | Marko Siltala

IABlogin vakituisten asiantuntijoiden keskuudesta on valittu Vuoden IABloggaaja vuosimallia 2013. Nyt valinta osui mobiilimarkkinoinnista aktiivisesti bloganneeseen Atte Kniivilään. Valinta toteutettiin edellisen vuoden tapaan siten, että raadille nostettiin kolme ehdokasta, joista valita ansioitunein bloggaaja.

Raatiin kuuluivat IAB:n edustajina toiminnanjohtaja Birgitta Takala sekä viestintä- ja markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri. Raadin ulkopuolisena jäsenenä toimi Blogirinki Median perustaja Jenni Häyrinen, joka pitää myös Liemessä-ruokablogia.

Kuluvana vuonna Atte on aktiivisesti käsitellyt ajankohtaisia mobiilimarkkinoinnin aiheita noudattaen erinomaisesti IABlogin sisältöohjeistusta. Atte tarjoilee blogeissaan aiheita, jotka pureutuvat myös yksityiskohtiin ja tarjoilevat vastauksia. Näin hänen artikkelinsa ovat usein alan ihmisille mielenkiintoista ja hyödyllistä luettavaa.

Jenni Häyrinen kommentoi voittajan kirjoituksia seuraavasti: ”Atte tarttuu ajankohtaisiin aiheisiin. Erityisesti arvostan, että Aten kirjoitukset ovat eteenpäin katsovia, mukaansatempaavia ja tarjoavat uusia näkökulmia perinteisen ja totutun sijaan. Asiantuntijaroolista huolimatta Atte onnistuu säilyttämään kirjoituksissa rennon ja helposti lähestyttävän tyylin.

Kuvassa vasemmalta lukien: Lotta Heikkeri, Birgitta Takala, Atte Kniivilä, Jenni Häyrinen ja Marko Siltala.

IABlogi on nyt toiminut kaksi vuotta digitaalisen median asialla. On hienoa nähdä, että blogi on vakiintunut ja se on selvästikin tullut jäädäkseen. Konsepti on herättänyt kiinnostusta myös muiden maiden IAB-järjestöissä, joista muun muassa IAB Australian sivuille onkin jo syntynyt sisarblogi.

Kaikesta tästä kuuluu kiitos IABlogin asiantuntijoille. Oman leipätyönsä ohella he jakavat osaamistaan ja luovat keskustelua. Näin he toimivat yhteisellä asialla kehittämässä digitaalisen mainonnan kasvua ja kehitystä.

Mutta. Kolmas vuosi toden sanoo. Hyvän perustan päälle on aina parempi rakentaa uutta. Kuluvana vuonna keskitymme selvästi voimakkaammin laadukkaan sisällön ja erilaisten kumppanuuksien määrän kasvattamiseen. Tästä on hyvä jatkaa. Vielä kerran paljon onnea Atelle!

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää

15.11.2022

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

lue lisää

01.11.2022

Miten julkaisija voi aloittaa brand safety -työn?

Bränditurvallisuus eli brand safety on ollut digitaalisessa mainonnassa puheenaiheena jo vuosia. Sen tärkeys on vain korostunut viime vuosien tapahtumien - maailmanlaajuisen pandemian sekä Ukrainassa sodittavan sodan – takia. Varsinkin uutismediat ovat joutuneet arvioimaan tarkasti millaisessa sisällössä on sopivaa näyttää mainontaa, ja onko asiassa niin sanottuja harmaan sävyjä. Toinen tärkeä alue bränditurvallisuuden kannalta ovat palvelut, joissa sisältö on kävijöiden itse tekemää ja julkaisemaa, kuten myynti-ilmoitukset, blogit, vlogit yms., jotka kaikessa runsaudessaan voivat olla aivan laidasta laitaan; erittäin turvallista, tai erittäin haitallista brändeille.

lue lisää

24.10.2022

Brand Safetyn customointi mainostajaa varten

IAB Finlandin Mainonnan laatu -työryhmä toteuttaa syksyn aikana bränditurvallisuuteen liittyviä infograafeja, joiden tarkoitus on antaa mainostajille, toimistoille sekä julkaisijoille konkreettisia vinkkejä siitä, miten Brand Safetyn kanssa päästään konkreettisesti liikkeelle.

lue lisää