Icon
Oikeaan aikaan oikeassa paikassa - konteksti on uusi musta IABlogi

Oikeaan aikaan oikeassa paikassa - konteksti on uusi musta

14.08.2014 | IABvieras

"Kuusi palaa.”

Tilannetta tuntematta on vaikea sanoa, viittaako yllä oleva lause toivottuun kahvisokerin määrään vai ovatko joulukoristeet tulessa.

Konteksti tekee viestinnästä tehokasta. Se tekee siitä myös painokkaampaa: papin edessä lausuttu ”tahdon” riittää jopa muodostamaan avioliiton. Sama vaikutus sillä on myös markkinoinnille. Milloin asiakkaan vakuuttaminen olisi helpompaa kuin silloin, kun tiedämme jo valmiiksi, miten hän viestimme tulkitsee? Ei olekaan sattumaa, että sadat brändit kyttäsivät esimerkiksi jalkapallon MM-kisoja tavoitteenaan nopeat voitot huomiossa, jota onnistuneimmat oikea-aikaiset julkaisut saavat aikaan.

Muun muassa Snickers onnistui tässä:

21.01.2022

IAB Finland – Muutosten tekijöiden 25. juhlavuosi

IAB Finlandin uusi hallitus aloitti kauden 2022 valitsemalla hallitukselle puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Eliisa Puikkonen, Elisalta ja varapuheenjohtajaksi Christopher Fernandez, Matterkindilta. Suuret onnittelut molemmille! IAB kiittää myös vuoden 2021 hallituksen puheenjohtaja Keskon Caroline Nykteriä ja varapuheenjohtaja Sanoman Jaakko Kuivalaiselle erinomaisesta työstä vuonna 2021.

lue lisää

21.01.2022

IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa LeadSpark ja Sami Lahtinen

lue lisää

05.01.2022

IAB Jäsenesittely: Storybound ja Elli Mäkilä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Storybound ja Elli Mäkilä

lue lisää

29.12.2021

IAB Jäsenesittely: Neuwo ja Johannes Harju

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Johannes Harju ja Neuwo

lue lisää