Kaupallisuus, trendit, sisällöt - Kotimaisen podcast-markkinan kuulumisia
Asennestudion Audio Creative Miikkael Anttila ja Bauer Median Digital Audio Manager Elsa Kalervo kertovat videolla näkemyksiään kotimaisen podcast-markkinan kuulumisista.
Vaikka viime aikoina markkinalla on puhuttu paljon kuluttajamaksullisista podcasteista, sekä Anttila että Kalervo vakuuttavat, että podcasteja tehdään edelleen myös mainosrahoitteisesti.
- Jos jotain, niin maksumuuripalvelut ovat kirittäneet koko markkinaa hiomaan sisältöjä entistä paremmiksi ja mainostajat ovat edelleen kiinnostuneita mainostamaan podcasteissa, Anttila toteaa.
Asennestudio ja Bauer Media kaupallistavat podcasteja monilla eri tavoilla. Bauer Medialla podcasteja myydään pääasiallisesti osana digitaalisen audioverkoston tarjontaa, kun taas Asennestudiolla podcasteja kaupallistetaan pääosin vaikuttajavetoisesti, eli juontajien itsensä lukemana ja luontaisena osana itse sisältöä.
- Podcasteissa on perinteisesti totuttu sisältöyhteistyömallisiin mainoksiin, mutta yhtenä trendinä markkinalla voidaan havaita, että spottimainontaa tehdään yhä enemmän myös podcastien yhteyteen, Kalervo toteaa.
Anttila ja Kalervo listaavat videon lopussa myös podcastien sisältötrendejä. Kuuntele koko haastattelu videolta!
10.10.2024
Konversi0-0ptimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!
lue lisää27.09.2024
Konversi0-0ptimistit: Otavamedian sisältömarkkinoinnin trendit osa 2
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Maarit Nykänen ja Satu Laksola puhumassa sisältömarkkinoinnin trendeistä.
lue lisää27.09.2024
Konversi0-0ptimistit: Otavamedia digimarkkinan murroksessa osa 1
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Tomi Takanen ja Jukka Pulkkinen. Tänään studiossa puhutaan mitä mediamarkkinalle kuuluu ja erityisesti mitä Otavamedialle kuuluu 2024.
lue lisää02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää