Icon
IAB Studio: Vaikuttajamarkkinointi kovassa nosteessa! IABlogi

IAB Studio: Vaikuttajamarkkinointi kovassa nosteessa!

11.05.2022 | iab

Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin muun muassa kasvun vaikututusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.

Tutkimuksen tulokset julkaistiin IAB Finlandin huhtikuun Sisällöstä kasvua -webinaarissa, jossa myös julkaistiin uusi Branded Content -opas. Vaikuttajamarkkinoinnin estimaatti tehtiin yhteistyössä vaikuttajamarkkinoinnin toimistojen, vaikuttajien ja Kantarin kanssa. Vaikuttajamarkkinointi kasvoi huikeasti yli 40 % vuonna 2021, kasvu oli odotettua ja erittäin iloinen ja kaivattu tunnustus vaikuttajien toimialalle. Jaksossa selviää myös mitä ihmettä vaikuttajien maailmassa tarkoitetaan termeillä arvojohtaja, arvoilmentäjä, arvomyötäilijä.

Käy kuuntelemassa tämä vaikuttava jakso ja lataa itselleni uusi Branded Content - opas

  

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

08.05.2024

Datan laadun arviointi: Tekniikoita ja käytäntöjä

Data on nykyaikaisen liiketoiminnan valuutta, ja sen laatu on kriittinen tekijä menestyksen kannalta. Datan arvo määräytyy pitkälti sen laadun kautta, ja jotta siitä saadaan maksimaalinen arvo, tulee sitä hallita tehokkaasti. Näin datan hallinnasta tulee prosessi, joka mahdollistaa organisaation datan hyödyntämisen strategisessa päätöksenteossa ja liiketoiminnan tulosten parantamisessa sen eri prosessien kautta, kuten markkinoinnin ja myynnin.

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää