Icon
IAB Jäsenesittely: RTB House, Jouni Laukkanen IABlogi

IAB Jäsenesittely: RTB House, Jouni Laukkanen

28.10.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Seuraavaksi vuorossa RTB House ja Jouni Laukkanen.

Jouni Laukkanen, Sales Director Finland, RTB HOUSE

Kerro hieman RTB Housesta sekä myös itsestäsi?

RTB House on globaali markkinointiteknologiayritys ja autamme mainostajia ja toimistoja tehokkaasti parempiin tuloksiin oman teknologiamme avulla. Tarjoamme ratkaisun full funnel -markkinointiin eli toimimme niin online videon saralla kuin markkinointisuppilon tulospohjaisessa päässäkin. Oma teknologiamme rakentuu pelkän tavallisen koneoppimisen sijaan puhtaasti syväoppimisen algoritmien (AI) päälle ja sen avulla voimme kohdentaa display- ja videomainontaa tehokkaimmin.

Kotona puolestaan pyörittelen palikoita 3- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa, joten päivät eivät käy pitkiksi saati hiljaisiksi läppärin kannen laskeuduttua alas. Vapaa-ajalla perheen kanssa ulkoillaan paljon ja toki näin olympiatalvena hiihtolajeja seuraan erityisellä tarkkuudella kotisohvalta.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

IAB:n työryhmissä syventävät keskustelut ovat melkoisen opettavaisia ja työryhmien tapaamiset tuovat mukavaa vaihtelua arkeen. Toivottavasti pian päästäisiin myös seminaareissa live-kohtaamisiin ja juttelemaan taukokahveilla kehittyvästä maailmasta. Ohjelmallisen mainonnan työryhmässä olen ollut mukana aiemminkin ja toivottavasti nytkin tapaamme jo pian.

Entä mitä RTB House aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tottakai tässä uuden äärellä ollessa pysyy ainakin vielä vähän virnettä naamalla, joten ehkäpä jotakin positiivista! RTB House tekee jo IAB-yhteistyötä monissa maissa, joten yritämme välittää tänne myös tuoreimpia kuulumisia ja oppeja muista markkinoista.

Minkälaiset kehityshankkeet ovat nyt RTB Housen työpöydällä?

Tutkimme jatkuvasti uudenlaisia mahdollisuuksia hyödyntää tekoälyä ja sen uusinta aaltoa eli syväoppimista mainonnan kohdentamisessa. Lisäksi horisontissa kangastavan "evästeettömän tulevaisuuden" eteen teemme tutkimusta ja yhteistyötä monilla eri tasoilla. Olemme olleet mukana mm. Googlen Privacy Sandbox -yhteistyössä yksityisyydensuojaa paremmin huomioivan verkon puolesta saaden omat ehdotuksemme relevantteihin kohdentamismahdollisuuksiin mukaan.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko Jouni antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Kyllähän pizzaperjantai on näissä edelleen ohittamaton! Toisaalta rännän juuri sataessa maahan odottelen ensilumenladun aukeamista ja lumisemman talven tuloa - lyhytkin ulkoiluhetki piristää aina työviikon päälle. Mukavaa talven odotusta IAB:n seuraajille!

05.01.2022

IAB Jäsenesittely: Storybound ja Elli Mäkilä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Storybound ja Elli Mäkilä

lue lisää

29.12.2021

IAB Jäsenesittely: Neuwo ja Johannes Harju

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Johannes Harju ja Neuwo

lue lisää

20.12.2021

Onks pakko jos ei jaksa? - IAB:n Toiminnanjohtajan joulukirjoitus

Toinen kokonainen ja kaiken kaikkiaan kolmas vuosi IAB Finlandissa lähenee loppua. Kiirusta on pitänyt ja sitä rataa. Vielä pitäisi rypistää intoa ja onnistumisia puhkuva kirjoitus käsittämättömästä vuodesta 2021 ja vielä mahtavamman vuoden 2022 lähtökohdista. Mutta kun ei jaksa… ei jaksa millään, vaikka tuloksilla leveilylle olisi nyt oiva mahdollisuus.

lue lisää

20.12.2021

5 tärkeintä huomiota B2B-asiakaspoluista

B2B:ssä ostoprosessi voi olla kompleksinen ja pitkä. Sen rakenteeseen vaikuttaa vahvasti varsinkin asiakasorganisaation koko. Lopullisen ostopäätöksen tekijän lisäksi ostoprosessissa voi olla useita eri vaikuttajia.

lue lisää