IAB Jäsenesittely: Neste, Antti Ellonen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Seuraavaksi vuorossa Neste ja Antti Ellonen.
Antti Ellonen, Senior Manager, Marketing Technologies Neste |
Kerro hieman itsestäsi ja Nesteestä yrityksenä?
Olen Antti Ellonen, useamman vuoden digimarkkinoinnin ja -myynnin, datan, ja konsultoinnin parissa touhunnut Restonomi ja suurtalouskokki. Kyllä, meistä suurtalouskokeista on moneksi. Hyppäsin heinäkuusta 2021 alkaen Nesteelle lyhyen konsulttiuran jälkeen dentsulta. Nesteellä aikaani vievät useat eri projektit markkinointiteknologioista, verkkoanalytiikasta, hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin. Toimin osittain myös sisäisenä konsulttina Nesteellä digimarkkinoinnin koulutuksen ja mahdollisuuksien osalta.
Neste tuottaa uusiutuvia ja kiertotalousratkaisuja tieliikenteeseen, ilmailuun, kemian- ja muoviteollisuuteen. Puhutaan sitten uusiutuvasta dieselistä, uusiutuvasta lentopolttoaineesta tai uusiutuvasta ja kierrätysmuovista, kaikkien näiden avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään ja pääsemään kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
IAB on tuttu minulle aiemmasta työelämästä jo vuosien takaa. IAB:n kautta olen saanut aina töihin uusia mietteitä, ajatuksia, että myös oppia alalta. Uskon vahvasti, että myös jatkossa IAB:lta voimme saada Nesteelle koulutuksia, tiedonjakoa, että kansainvälistä näkemystä eri digimarkkinointitrendien osalta. Itse odotan eniten tulevalta IAB-yhteistyöltä eri työryhmätyöskentelyä, että verkostoitumista eri yritysten edustajien kanssa.
Entä mitä Neste aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
IAB:lle tuomme mukanamme B2B-digimarkkinoinin parhaita kokemuksia niin Pohjoismaista, kuin myös ulkomailta. Meillä etenkin sisältömarkkinoinnin osalta palkittua tekemistä, mistä voimme jakaa kokemuksia että parhaita oppeja.
Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Nesteen työpöydällä?
Teemme jatkuvasti arviointeja eri markkinointiteknologiatyökaluista, löytääksemme parhaan kokoonpanon tukemaan liiketoiminnan tavoitteita. Seuraamme myös vahvasti markkinatrendiä, ja olemme esimerkiksi keskittämässä Nesteen omaan omistajuuteen useat eri mainonnantyökalut, joita sitten kumppanimme käyttävät. Valmistaudumme hyvää vauhtia evästeettömään maailmaan, miksi fokuksessa on vahvasti kaiken datan oma omistajuus.
Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Rankan työviikon jälkeen on hyvä nollata nopea tempoisella urheilusuorituksella. Itse käyn perjantaisin aikuisten kiekkokoulussa opettelemassa jääkiekon saloja. Tämän 1,5h urheilusuorituksen jälkeen on helppo valua kohti viikonloppua - suosittelen!
11.10.2024
Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?
Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.
lue lisää10.10.2024
Konversi0-0ptimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!
lue lisää09.10.2024
IAB Jäsenesittely: Reetta Peltola ja s360
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Reetta Peltola ja s360
lue lisää03.10.2024
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
lue lisää