
IAB Jäsenesittely: Neste, Antti Ellonen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Seuraavaksi vuorossa Neste ja Antti Ellonen.
![]() |
Antti Ellonen, Senior Manager, Marketing Technologies Neste |
Kerro hieman itsestäsi ja Nesteestä yrityksenä?
Olen Antti Ellonen, useamman vuoden digimarkkinoinnin ja -myynnin, datan, ja konsultoinnin parissa touhunnut Restonomi ja suurtalouskokki. Kyllä, meistä suurtalouskokeista on moneksi. Hyppäsin heinäkuusta 2021 alkaen Nesteelle lyhyen konsulttiuran jälkeen dentsulta. Nesteellä aikaani vievät useat eri projektit markkinointiteknologioista, verkkoanalytiikasta, hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin. Toimin osittain myös sisäisenä konsulttina Nesteellä digimarkkinoinnin koulutuksen ja mahdollisuuksien osalta.
Neste tuottaa uusiutuvia ja kiertotalousratkaisuja tieliikenteeseen, ilmailuun, kemian- ja muoviteollisuuteen. Puhutaan sitten uusiutuvasta dieselistä, uusiutuvasta lentopolttoaineesta tai uusiutuvasta ja kierrätysmuovista, kaikkien näiden avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään ja pääsemään kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
IAB on tuttu minulle aiemmasta työelämästä jo vuosien takaa. IAB:n kautta olen saanut aina töihin uusia mietteitä, ajatuksia, että myös oppia alalta. Uskon vahvasti, että myös jatkossa IAB:lta voimme saada Nesteelle koulutuksia, tiedonjakoa, että kansainvälistä näkemystä eri digimarkkinointitrendien osalta. Itse odotan eniten tulevalta IAB-yhteistyöltä eri työryhmätyöskentelyä, että verkostoitumista eri yritysten edustajien kanssa.
Entä mitä Neste aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
IAB:lle tuomme mukanamme B2B-digimarkkinoinin parhaita kokemuksia niin Pohjoismaista, kuin myös ulkomailta. Meillä etenkin sisältömarkkinoinnin osalta palkittua tekemistä, mistä voimme jakaa kokemuksia että parhaita oppeja.
Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Nesteen työpöydällä?
Teemme jatkuvasti arviointeja eri markkinointiteknologiatyökaluista, löytääksemme parhaan kokoonpanon tukemaan liiketoiminnan tavoitteita. Seuraamme myös vahvasti markkinatrendiä, ja olemme esimerkiksi keskittämässä Nesteen omaan omistajuuteen useat eri mainonnantyökalut, joita sitten kumppanimme käyttävät. Valmistaudumme hyvää vauhtia evästeettömään maailmaan, miksi fokuksessa on vahvasti kaiken datan oma omistajuus.
Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Rankan työviikon jälkeen on hyvä nollata nopea tempoisella urheilusuorituksella. Itse käyn perjantaisin aikuisten kiekkokoulussa opettelemassa jääkiekon saloja. Tämän 1,5h urheilusuorituksen jälkeen on helppo valua kohti viikonloppua - suosittelen!
21.03.2023
IAB Jäsenesittely: NØRR3 ja Anni Honkaniemi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa NØRR3 ja Anni Honkaniemi
lue lisää21.03.2023
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
lue lisää21.03.2023
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää