Icon
IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni IABlogi

IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni

23.06.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Meltwater ja Noora Suni

 

 Noora Suni, Digital Marketing Manager Nordics

Kerro Noora hieman Meltwaterista sekä myös itsestäsi?

Meltwater on globaali vuonna 2001 perustettu SaaS-alan yritys, joka tarjoaa all-in-one -ratkaisun markkinointi- ja viestintätiimeille. Meltwaterin alustan avulla mm. seuraat brändisi mainetta sekä toimialan uusia trendejä, hallinnoit sosiaalisen median kanavia, lähetät tiedotteita ja teet vaikuttajamarkkinointia. Alustamme avulla voit tehdä myös kuluttaja- ja markkinatutkimusta ulkoista dataa hyödyntäen. Olemme siis monipuolinen sekä kansainvälinen viestinnän ja markkinoinnin kumppani.

Minusta lyhyesti, olen Noora Suni, ja vastaan Meltwaterilla Pohjoismaiden digitaalisesta markkinoinnista. Talossa olen ollut kohta 1,5 vuotta ja koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri. Markkinoinnissa minua kiinnostaa erityisesti datan hyödyntäminen monipuolisesti mm. strategiatyössä sekä kohderyhmien analysoinnissa.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Odotamme yhteistyöltä IAB:n verkoston mahdollistamia mielenkiintoisia uusia kohtaamisia ja keskusteluja markkinoinnin ammattilaisten kanssa. Odotamme myös IAB:n monipuolisia tapahtumia, joihin voimme myös kontribuoida omien puheenvuorojemme kautta.

Mitä Meltwater aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB-yhteisöön asiantuntijuutta mm. sosiaaliseen mediaan, vaikuttajamarkkinointiin tai mediaseurantaan liittyvissä kysymyksissä. Tuotamme paljon IAB:n jäseniä hyödyttävää materiaalia (mm. oppaita, webinaareja, blogeja) kyseisiin aiheisiin liittyen sekä tuomme myös asiantuntijuuttamme IAB:n tapahtumiin puheenvuorojen muodossa.

Mitkä ovat Meltwaterin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Yksi tärkeimmistä painopisteistämme on sosiaalinen media ja sen kautta kerätyn datan hyödyntäminen mm. markkinoinnin kehittämisessä, kuluttajien ymmärtämisessä, trendien tunnistamisessa sekä vaikuttajien löytämisessä.

Tässä vaiheessa kannattaa myös ehdottomasti tutustua Meltwaterin tuoreeseen YouTube markkinoinnin oppaaseen. Oppaassa käydään step-by-step läpi kaikki vaiheet tilin aloittamisesta kampanjoiden suunnitteluun. Oppaaseen pääset TÄSTÄ!

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Toki! Itse palaudun parhaiten tapaamalla ystäviä, lukemalla hyvää kirjaa tai urheilemalla. Toivottavasti pääsen pian myös nauttimaan aurinkoisista keleistä mökkilaiturille!

23.04.2024

IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

08.04.2024

IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto

lue lisää

05.04.2024

High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.

lue lisää