Icon
IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni IABlogi

IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni

23.06.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Meltwater ja Noora Suni

 

 Noora Suni, Digital Marketing Manager Nordics

Kerro Noora hieman Meltwaterista sekä myös itsestäsi?

Meltwater on globaali vuonna 2001 perustettu SaaS-alan yritys, joka tarjoaa all-in-one -ratkaisun markkinointi- ja viestintätiimeille. Meltwaterin alustan avulla mm. seuraat brändisi mainetta sekä toimialan uusia trendejä, hallinnoit sosiaalisen median kanavia, lähetät tiedotteita ja teet vaikuttajamarkkinointia. Alustamme avulla voit tehdä myös kuluttaja- ja markkinatutkimusta ulkoista dataa hyödyntäen. Olemme siis monipuolinen sekä kansainvälinen viestinnän ja markkinoinnin kumppani.

Minusta lyhyesti, olen Noora Suni, ja vastaan Meltwaterilla Pohjoismaiden digitaalisesta markkinoinnista. Talossa olen ollut kohta 1,5 vuotta ja koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri. Markkinoinnissa minua kiinnostaa erityisesti datan hyödyntäminen monipuolisesti mm. strategiatyössä sekä kohderyhmien analysoinnissa.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Odotamme yhteistyöltä IAB:n verkoston mahdollistamia mielenkiintoisia uusia kohtaamisia ja keskusteluja markkinoinnin ammattilaisten kanssa. Odotamme myös IAB:n monipuolisia tapahtumia, joihin voimme myös kontribuoida omien puheenvuorojemme kautta.

Mitä Meltwater aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB-yhteisöön asiantuntijuutta mm. sosiaaliseen mediaan, vaikuttajamarkkinointiin tai mediaseurantaan liittyvissä kysymyksissä. Tuotamme paljon IAB:n jäseniä hyödyttävää materiaalia (mm. oppaita, webinaareja, blogeja) kyseisiin aiheisiin liittyen sekä tuomme myös asiantuntijuuttamme IAB:n tapahtumiin puheenvuorojen muodossa.

Mitkä ovat Meltwaterin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Yksi tärkeimmistä painopisteistämme on sosiaalinen media ja sen kautta kerätyn datan hyödyntäminen mm. markkinoinnin kehittämisessä, kuluttajien ymmärtämisessä, trendien tunnistamisessa sekä vaikuttajien löytämisessä.

Tässä vaiheessa kannattaa myös ehdottomasti tutustua Meltwaterin tuoreeseen YouTube markkinoinnin oppaaseen. Oppaassa käydään step-by-step läpi kaikki vaiheet tilin aloittamisesta kampanjoiden suunnitteluun. Oppaaseen pääset TÄSTÄ!

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Toki! Itse palaudun parhaiten tapaamalla ystäviä, lukemalla hyvää kirjaa tai urheilemalla. Toivottavasti pääsen pian myös nauttimaan aurinkoisista keleistä mökkilaiturille!

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää

12.01.2023

IAB Studio: Datan merkitys digitalisoituvassa B2B markkinoinnissa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin lisäksi Mira ja Patrick Nordic Morningilta. Mira Mäkiranta on pitkään työskennellyt datan parissa ja vetää muun muassa Nordic Morningin datatiimiä. Patrick Juselius puolestaan vetää Nordic Morningin asiakkuustiimiä ja ratkoo asiakkaiden haasteita yhdessä Miran kanssa.

lue lisää

20.12.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran kanssa Mirka Rikman Dagmarilta ja hän toimii siellä Senior Media Investment Strategina, Elina Lammintausta Nesteeltä, jossa hän toimii tittelillä Team Leader, Brand Performance Marketing ja kolmantena vieraana Jaakko Rautanen, joka toimii ChannelFactoryn maajohtajana Suomessa.

lue lisää

16.12.2022

IAB Studio: Missä mennään evästeiden kanssa - olemmeko me valmiina muutokseen?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Jan Ketonen Adformilta ja Sanna Myller LähiTapiolalta. Tässä jaksossa Pasi, Jan ja Sanna keskustelevat evästemuutoksesta vähän laajemmin. Mistä on tarkemmin kyse ja ennen kaikkea, miten se tulee vaikuttamaan markkinointiin.

lue lisää