IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Medialiiga ja Antti Vääri.
Antti Vääri, Toimitusjohtaja |
Kerro Antti hieman Medialiigasta sekä myös itsestäsi?
Medialiiga on kotimainen vuonna 2012 perustettu digitaaliseen ulkomainontaan keskittynyt yritys. Olemme Turusta lähtöisin ja ylpeitä siitä, mutta nykyään mediataulujen verkostomme yltää ympäri Suomen etelästä pohjoiseen. Itse olen tullut Medialiigaan viisi vuotta sitten printtimainonnan puolelta ja aiemman työurani olen tehnyt urheiluvälinebisneksessä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Haluamme verkostoitua yhä paremmin alan keskeisten toimijoiden kanssa ja kehittää yhdessä tätä alaa.
Entä mitä Medialiiga aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Kyllähän menestyvässä toiminnassa pitää turkulaisuutta olla ja sitä ainakin lupaamme. Kysymys sinänsä paha, kun vasta tutustumme IAB-yhteisöön ja sen toimintaan. Olen aktiivisesti toiminut pari vuotta nyt Suomen Ulkomainosliiton markkinointiryhmässä ja paljon saatu aikaan. Tarkoitus ei ole täälläkään olla pelkästään passiivisena kuuntelijana.
Mitkä ovat Medialiigan tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?
Koronasta ja Ukrainan tilanteesta riippumatta olemme koko ajan kehittäneet toimintaamme ja laajentuneet uusiin kaupunkeihin. Hallittu kasvu on edelleen päämäärämme ja olemme aina kiinnostuneita mielenkiintoisista yhteistyömahdollisuuksista.
Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?
Työelämä on nykyisin todella hektistä aikataulutettua suorittamista. Itsellä on tärkeintä lomassa päästä juuri näistä asioista hetkeksi tauolle, joten emme juurikaan ole suunnitelleet perheemme kanssa mitä nyt lomalla tehdään. Katsotaan sitten loman alkaessa fiiliksen mukaan, että minne suunnataan ilman aikataulupaineita.
17.09.2024
Unohda nämä harhaluulot mainonnan kohdentamisesta
Mediatalon edustajana törmää sekä realistisiin näkemyksiin että suoranaisiin harhaluuloihin siitä, miten mainoskampanjoita oikein kannattaa kohdentaa. Myytinmurtajien hengessä tartumme väittämään kerrallaan ja selvitämme totuuden urbaanilegendojen takaa. Sorrutko tietämättäsi samoihin harhaluuloihin kuin moni muu? Lue juttu, niin tiedät.
lue lisää16.08.2024
Mittaa edes tätä!
Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.
lue lisää09.08.2024
Missä menet Retail media?
IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.
lue lisää02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää