Icon
IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio IABlogi

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

15.02.2024 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

 

 Toni Kallio, Business Development Director

Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?

Kuubin tavoitteena on olla Suomen paras digitaalisen tuotannon toimisto. Olemme 2002 perustettu itsenäinen mainostoimisto. Suunnittelemme konseptin tai johdamme valmiista yksilöllisiä toteutuksia, jotka istuvat oikealla tavalla valittuihin medioihin – useimmiten digitaalisiin. Meillä on kokemusta suurten asiakkaiden palvelemisesta. Siksi kykenemme sujuvaan yhteistyöhön asiakkaan koko kumppaniverkoston kanssa ja varmistamme, että materiaalit ovat linjassa tavoitteiden kanssa, deadlinet pitävät eivätkä budjetit ylity. Kuubi on nopea ja ketterä toimisto, jonka projektihallinta ja reagointikyky on huippuluokkaa. Kehitämme jatkuvasti prosessejamme mahdollisimman joustaviksi ja virtaviivaisiksi.

Toimin Kuubissa kaupallisena johtajana vastuullani uudet asiakkaat, nykyisten strateginen sparraus sekä Kuubin liiketoiminnan kehittäminen. Olen työskennellyt mediassa, mediatoimistossa, mainostajalla, yrittäjänä sekä nyt mainostoimistossa. Nautin, kun pystyn auttamaan brändejä oivaltamaan, miten liiketoiminnallisia tavoitteita voi saavuttaa markkinoinnin keinoin. Sparrailen mielelläni, kaikkien kanssa ja kaikesta.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Haluamme olla aiempaakin parempia digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoita – oppia ja olla mukana kehittämässä alaa. Lisäksi tykkäämme monenlaisista kumppanuuksista, ja toivomme että IAB:n myötä verkostomme laajenevat ja syvenevät entisestään.

Mitä Kuubi aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB:hen syvää ymmärrystä etenkin luovan suunnittelun ja tuotannon osalta, sekä tietenkin lisää hyvää fiilistä.

Mitkä ovat Kuubin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?

Personointitarpeiden kasvaessa, ärsykkeiden, työkalujen, kanavien ja formaattien lisääntyessä, markkinointikustannusten noustessa ja budjettien tiukentuessa koemme, että brändeillä on haaste tuottaa enemmän vähemmällä. Haluamme auttaa brändejä fiksuuttamaan digitaalista tuotantoa niin että vaikuttavuus ja huomioarvot paranevat. Toisaalta myös vaikuttavan digitaalisen sisällön (3D, AI-generoitu sisältö, konfiguraattorit, AR, metaversumi) merkitys kasvaa edelleen, kun halutaan sitouttaa kohdeyleisöä.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?

Vinkkini on balanssi: riittävästi, mutta ei liikaa hyvää ruokaa ja juomaa, sopivasti treeniä ja lepoa, tarpeeksi menoa ja oleskelua. Välillä kannattaa myös olla offline ja kävellä metsään tai tarttua klassikkoromaaniin.

19.03.2025

KonversiO-Optimistit: Totta vai tarua? High Impact -displaymainonnan faktat pöytään

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin podcastia KonversiO-Optimisteja, jossa sukelletaan syvälle digitaalisen mainonnan maailmaan! Tällä kertaa käsittelyssä on kuuma aihe, joka muokkaa Suomen 130 miljoonan euron display-markkinaa: High Impact -mainosformaatit.

lue lisää

12.03.2025

Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa

Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.

lue lisää

11.03.2025

KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!

Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?

lue lisää

04.03.2025

Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

lue lisää