Icon
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi IABlogi

IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi

04.03.2025 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.

 

 

Ari Ahvenlampi, Myyntipäällikkö

 

Kerro hieman Järviseudun Sanomista sekä myös itsestäsi?

Olemme muutaman vuoden aikana onnistuneet ottamaan digin osaksi päivittäistä arkeamme. Nyt tavoitamme kattavasti myös alueemme kesäasukkaat ympäri vuoden. Kehitys näkyykin jo jatkuvasti kasvavissa kävijämäärissä nettisivuillamme. Paljon on kuitenkin yhä kehitettävää ja se puolestaan tarjoaa lisää mahdollisuuksia niin työyhteisöllemme kuin asiakkaillemmekin.


Toimin myyntipäällikkönä mediatalossamme ja vastaan B2B-myynnistä. Työhöni on kuulunut myynnin ohella työskentely eri yhteistyö- ja työryhmissä. Tutuksi ovat tulleet niin kuntien, paikallisten kivijalkaliikkeiden kuin matkailun parissa toimivienkin ryhmien yhteiset kokoontumiset. Unohtaa ei sovi myöskään muiden paikallislehtien kanssa tehtävää yhteistyötämme. Yhteinen nimittäjä kaikille on ollut "saavutetaan yhdessä se, mikä olisi hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta toteuttaa yksin.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä? 

Odotamme laadukkaita koulutuksia ja tapahtumia. Olemme avoimia jatkamaan verkostoitumistamme myös IAB-foorumeissa. Jatkuvasti muuttuvassa markkinassa yhteistyössä toimimalla 1+1 on ehdottomasti enemmän kuin 2.

Entä mitä Järviseudun Sanomat aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tahdomme tuoda oman kortemme kekoon niin, että laadukkaat ja tavoittavat paikallismediat olisivat jatkossakin mahdollisia myös pienten paikallisten sekä alueellisten toimijoiden julkaisemana. Uskon, että printti ja digi voivat tukea toisiaan niin tilaajien kuin mainostajienkin tarpeet huomioiden.

Mitkä asiat ovat Järviseudun Sanomille tärkeitä vuonna 2025, eli mihin keskitytte tämän vuoden aikana?

Järviseudun Sanomissa haluamme olla lähellä lukijoitamme ja tarjota heille ajankohtaista paikallista journalismia, joka palvelee arkea ja herättää keskustelua. Vuonna 2025 panostamme erityisesti digitaalisten palveluiden kehittämiseen, jotta jokainen voi seurata kotiseutunsa tapahtumia sujuvasti niin verkossa kuin perinteisen lehden sivuilla.
Digipalveluiden parantaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että uutiset ja sisällöt ovat entistä helpommin saatavilla, selkeämmin esillä ja mukautuvat lukijan tarpeisiin. Kehitämme näköislehteä ja muita digialustoja niin, että ne tarjoavat paitsi tietoa myös miellyttävän ja helpon lukukokemuksen. Haluamme, että jokainen löytää itselleen sopivan tavan pysyä ajan tasalla.
Vaikka digitaalisuus tuo uusia mahdollisuuksia, emme unohda perinteistä printtilehteä. Päinvastoin – tavoitteemme on tukea ja vahvistaa sen asemaa. Digipalveluiden kehitys auttaa varmistamaan, että myös painettu lehti säilyy tärkeänä osana alueemme uutistarjontaa.


Kaiken keskiössä on lukija. Haluamme kehittää palveluitamme niin, että Järviseudun Sanomat on jatkossakin tuttu, luotettava ja kiinnostava paikallinen media, joka elää mukana ihmisten arjessa – nyt ja tulevaisuudessa.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Työasiat pois mielestä. Tehdyt asiat on helppo unohtaa. Keskeneräiset muistutuksena kalenteriin, että eivät vaivaa koko viikonloppua. Mahdollisimman pian jotain aivan muuta, esimerkiksi padelia. Pelikavereiden kanssa jää toiseksi, jos erehtyy ajattelemaan vaikkapa työasioita pelin sijaan.

 

 

 

17.04.2025

KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?

lue lisää

08.04.2025

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

lue lisää

08.04.2025

KonversiO-Optimistit: Ääni kohtaa ostajan – Retail median uusi ulottuvuus

Retail median murros on täällä. Tässä jaksossa sukelletaan audion ja kaupan median risteyskohtaan, jossa mainonta ei enää vain näy, vaan se kuuluu juuri oikealla hetkellä, juuri oikeassa paikassa.

lue lisää

04.04.2025

KonversiO-Optimistit: Miten mainostaja pystyy optimoimaan pirstaleisen digitaalisen mainonnan mediabudjettinsa?

Tervetuloa KonversiO-Optimistit jakson pariin. Tämä on  IAB Finlandin podcast, jossa pureudutaan markkinoinnin ja mainonnan maailmaan asiantuntevalla mutta rennolla otteella. Tällä kertaa sukellamme syvälle teemaan, joka vuodesta toiseen kiinnostaa IAB Finlandin jäseniä kaikkein eniten eli mainonnan tuloksellisuuteen.

lue lisää