Icon
IAB Jäsenesittely: HSL ja Nina Seppä IABlogi

IAB Jäsenesittely: HSL ja Nina Seppä

09.06.2023 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa HSL ja Nina Seppä.

 

 Nina Seppä, Markkinointipäällikkö

Kerro hieman HSL:stä sekä myös itsestäsi?

Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Voisi oikeastaan todeta, että HSL luo Helsingin seudun sykkeen ja liikkumisen selkärangan. Vuonna 2022 HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 304 miljoonaa nousua, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.

Itse olen vielä varsin tuore joukkoliikennealalla - reilu puoli vuotta nyt HSL:llä takana. Markkinoinnin parissa olen viihtynyt jo lähes parikymmentä vuotta ja saanut elää ja omaksua murroksen perinteisistä markkinointikanavista digikanaviin.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Verkostoitumalla muiden ammattilaisten kanssa saamme mahdollisuuden oppia uutta ja vaihtaa ajatuksia työn ja onnistumisen kannalta keskeisistä aiheista. Markkinointi on ollut valtavassa murroksessa jo vuosia, joten on arvokasta saada laajempaa näkemystä, kuulla kokemuksia ja oppeja myös oman organisaation ulkopuolelta.

Entä mitä HSL aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme ennen kaikkea mukanamme vahvan näkemyksen mainostajan puolelta. Tarkastelemme markkinointiin liittyviä kysymyksiä lähes miljoonan päivittäisen asiakkaan silmin, jotta voisimme palvella heitä entistäkin paremmin.

Mitkä ovat HSL:n tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?

Tärkeimmät painopisteemme ovat asiakaskeskeisyydessä ja datajohdetussa liiketoiminnassa. Teemme systemaattista työtä mm. datan hyödyntämisen, digitaalisen palvelukehityksen ja asiakasymmärrysvetoisen markkinoinnin eteen.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Perjantai-iltana lasi viiniä, hyvää ruokaa ja sen päälle kunnolliset yöunet ovat tehokkaita keinoja saamaan ajatukset pois työasioista. Viikonloppuisin tykkään liikkua tai puuhastella pihatöiden parissa. Myös perheen ja ystävien kanssa vietetty aika auttaa palautumaan.

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää

18.11.2024

Markkinoinnin vaikuttavuus: Mitä sinun tulee tietää lyhyen ja pitkän aikavälin mallintamisesta

Tutkimukset osoittavat, että markkinoinnilla on merkittävä rooli yrityksen kasvun edistäjänä. McKinseyn analyysin mukaan toimitusjohtajat, jotka ovat asettaneet markkinoinnin kasvusuunnitelmiensa keskiöön, saavuttavat kaksi kertaa todennäköisemmin yli 5 prosentin vuotuisen kasvun verrattuna kilpailijoihinsa. Jotta markkinointipanostukset voidaan kohdentaa oikein, tulee niiden vaikuttavuus olla todennettavissa.

lue lisää