IAB Jäsenesittely: HSL ja Nina Seppä
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa HSL ja Nina Seppä.
Nina Seppä, Markkinointipäällikkö |
Kerro hieman HSL:stä sekä myös itsestäsi?
Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Voisi oikeastaan todeta, että HSL luo Helsingin seudun sykkeen ja liikkumisen selkärangan. Vuonna 2022 HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 304 miljoonaa nousua, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Itse olen vielä varsin tuore joukkoliikennealalla - reilu puoli vuotta nyt HSL:llä takana. Markkinoinnin parissa olen viihtynyt jo lähes parikymmentä vuotta ja saanut elää ja omaksua murroksen perinteisistä markkinointikanavista digikanaviin.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Verkostoitumalla muiden ammattilaisten kanssa saamme mahdollisuuden oppia uutta ja vaihtaa ajatuksia työn ja onnistumisen kannalta keskeisistä aiheista. Markkinointi on ollut valtavassa murroksessa jo vuosia, joten on arvokasta saada laajempaa näkemystä, kuulla kokemuksia ja oppeja myös oman organisaation ulkopuolelta.
Entä mitä HSL aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme ennen kaikkea mukanamme vahvan näkemyksen mainostajan puolelta. Tarkastelemme markkinointiin liittyviä kysymyksiä lähes miljoonan päivittäisen asiakkaan silmin, jotta voisimme palvella heitä entistäkin paremmin.
Mitkä ovat HSL:n tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?
Tärkeimmät painopisteemme ovat asiakaskeskeisyydessä ja datajohdetussa liiketoiminnassa. Teemme systemaattista työtä mm. datan hyödyntämisen, digitaalisen palvelukehityksen ja asiakasymmärrysvetoisen markkinoinnin eteen.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Perjantai-iltana lasi viiniä, hyvää ruokaa ja sen päälle kunnolliset yöunet ovat tehokkaita keinoja saamaan ajatukset pois työasioista. Viikonloppuisin tykkään liikkua tai puuhastella pihatöiden parissa. Myös perheen ja ystävien kanssa vietetty aika auttaa palautumaan.
22.03.2024
IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina
Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.
lue lisää07.03.2024
Ohjelmallinen Gaming 2024
Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.
lue lisää05.03.2024
Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä
Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.
lue lisää28.02.2024
Pelimainonnan myytinmurtajat
Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.
lue lisää