IAB Jäsenesittely: Channel Factory ja Jaakko Rautanen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Jaakko Rautanen ja Channel Factory.
Jaakko Rautanen, Sales Director, Channel Factory |
Kerro Jaakko hieman Channel Factorysta sekä myös itsestäsi?
Channel Factory on teknologia ja palvelualusta, jonka avulla mainostajat tavoittavat kohderyhmänsä oikeassa kontekstissa, maksimoiden brand suitabilityn ja kontekstuaalisen suorituskyvyn online video kampanjoilleen.
Channel Factory on Googlen YouTube Measurement Program Partneri ja autamme asiakkaita suurimman digitaalisen videoalustan YouTuben kanssa. Minä vastaan Suomen markkinasta sekä autan suomalaisia yrityksiä globaalisti.
Digitaalisuuden vastavoimana off-line aika kuluu vaimon, lasten sekä ystävien parissa. Nautin suuresti merestä kaikkina eri vuodenaikoina ja viihdyn Helsingin lähisaaristossa. Tämä lisäksi tykkään lähes kaikista pallopeleistä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
IAB:n kaltainen laaja & puolueeton yhteisö on arvokas koska se mahdollistaa oman osaamisen laajentamisen ydinosaamisen ulkopuolelle sekä omien ideoiden törmäyttämisen alan ammattilaisten kanssa. Itse toivon että voimme taas tavata pian kasvotusten.
Mitä Channel Factory aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Channel Factoryn ollessa globaali toimija, joka operoi tiivisti suurten megabrändien kanssa voimme luonnollisesti tarjota maistiaisia maailmalta suomalaiseen markkinointiyhteisöön. Uskon että voimme tuoda lisää kiinnostusta ja oivalluksia mm kontekstuaalisuutta kohtaan, joka on jälleen noussut kohdentamisen keskiöön.
Haluaisimme myös kiinnittää lisää huomiota vastuulliseen mediaostamiseen muiden metriikoiden rinnalla. Näin voidaan muuttaa digitaalista ekosysteemiä positiivisemmaksi ja tukea niitä, jotka ovat ehkä jääneet mainosrahojen ulkopuolelle. Mainonnassa pyörii suuren rahat, joten tällä on vaikutusta koko yhteiskuntaan.
Mihin asioihin Channel Factory on keskittymässä vuonna 2022?
Kaikilla digitaalisilla alustoilla tulisi olla pre-bid mahdollisuus, jolla varmistetaan suitability ja läpinäkyvyys. Olemmekin keskusteluissa useiden kumppaneiden kanssa laajentumisesta uusille alustoille sekä OTT-ympäristöön. Tämän lisäksi meillä on fokuksessa viime vuonna aloitettu The Conscious Project, joka tähtää parempaan ja positiivisempaan digitaaliseen ekosysteemiin.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Kannattaa keskittyä itsensä johtamiseen työviikolla ja muistaa pitää taukoja, vaikka kiire olisikin. Näin palautuminen tapahtuu nopeammin, kun ei olla aivan luilla loppuviikosta. Minulle raitis ulkoilma ja liikunta auttavat jaksamaan mutta yleisesti suosittelen, että tekee jotain mikä ei liity työhön on se sitten musiikkia, ruuanlaittoa tai pyörittelee vaikka Rubiikin kuutiota. Inspiraatiota tähän voi hakea, vaikka YouTubesta, josta löytyy varmasti myös vinkit, kuinka päästä alkuun.
15.01.2025
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää08.01.2025
IAB Jäsenesittely: ePrice ja Jaakko Sipola
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa ePrice ja Jaakko Sipola
lue lisää07.01.2025
IAB Jäsenesittely: Integral Ad Science and Björn Österman
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Integral Ad Science and Björn Österman
lue lisää07.01.2025
IAB Jäsenesittely: OIKIO ja Hanna Länsivuori
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa OIKIO ja Hanna Länsivuori
lue lisää