Icon
IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen IABlogi

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

15.11.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

 

 Teemu Martikainen, Tuotevastaava

Kerro hieman Aste Helsingistä sekä myös itsestäsi?

Olemme 140 asiantuntijan yhteisö ja tehtävämme on tehdä asioista entistä sujuvampia, tehokkaampia ja tuottavampia yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme yhteistyötä useiden eri brändien, kustantajien, järjestöjen sekä liittojen kanssa.

Omat työtehtävät ovat vaihdelleet vuosien varrella eri asiakkuuksien sekä projektien mukaan. Viime vuodet olen ollut projektien vetovastuussa, kouluttanut erilaisia kokonaisuuksia, sekä ollut auttamassa asiakkaita kehittyvässä ja muuttuvassa median ja markkinoinnin kentässä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Digitalisaation trendit vaikuttavat kaikkeen tekemiseen, prosesseissa suunnittelusta tuotantoon. Suunnittelemme, rakennamme ja ylläpidämme toimivia ja tehokkaita palveluratkaisuja eri käyttötarpeisiin. Arjen sujuvat prosessit edellyttävät systeemistä ajattelua ja monen asian standardointia, automaatiota ja yhdessä sovittuja toimintatapoja. Tähän liittyy myös roolien ja vastuiden selkeät määrittelyt.

IAB:n jäsenenä voimme olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä digimarkkinointia entistä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Tulevaisuuden toimintamallit tulevat sisältämään entistä enemmän eri osaamisten hyödyntämistä verkostoissa, eri kanavissa ja eri tavoilla.IAB:n tarjoamat seminaarit, webinaarit sekä työryhmät mahdollistavat Asteen ammattilaisten mukanaolon, muiden ammattilaisten joukossa. Kuten jokainen yksittäinen tekijä sekä yritys, mekin haluamme kasvaa ja oppia uutta.

Entä mitä Aste Helsinki aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Aste tunnetaan vahvana designin, aineistonhallinnan, prosessien ja tuotannon sekä monenlaisen digikehityksen osaajana. Rakennamme markkinoinnin ja median kokonaisratkaisuja ja olemme innokkaana mukana IAB:n jäsenenä kuuntelemassa, kehittämässä sekä innovoimassa sekä tuomassa omaa näkemystämme.

Vuosi 2023 on jo oven takana, mihin asioihin Aste Helsinki on keskittymässä ensi vuonna?

V. 2023 keskitymme siihen, että asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt palvelukokonaisuudet tuottavat asiakkaalle mahdollisimman hyvän ja tavoitellun lopputuloksen. Tämä voi tarkoittaa monenlaista tekemistä, esim. erilaisten järjestelmien, verkkopalvelujen, integraatioiden, aineisto- ja sisällönhallinnan sekä analytiikan kehittämistä. Niin prosessien, kuin teknisen kehityksen puolelta.

Hyvä asiakaskokemus edellyttää ammattimaisesti tuotettua sisältöä, sekä halutulle julkaisu- markkinointikanavalle sopivan visuaalisen ja houkuttelevan esitystavan. Tähän liittyy oleellisena osana kanavanhallinta, eli tiedämme mikä toimii missäkin. Teknisten prosessien ja yksityiskohtien toimiessa voimme tuottaa asiakkaille ja loppukäyttäjille entistä parempia kokemuksia eri kanavissa.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen

Palautuminen alkaa yleensä hyvällä ruoalla ja juomalla parhaassa seurassa, tietysti sopiva määrä liikuntaa sen vastapainoksi.

Näin saa hyvin ajatukset pois työasioista, jotta on hyvin energinen ennen seuraavan työviikon alkua. : )

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää

23.02.2024

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!

lue lisää