Icon
IAB Finland & IAB Australia uuteen blogiyhteistyöhön IABlogi

IAB Finland & IAB Australia uuteen blogiyhteistyöhön

28.03.2013 | Marko Siltala

IAB Finland & IAB Australia uuteen yhteistyöhön

Edellisessä postauksessani kerroin vierailustani Sydneyssä IAB Australian toimistolla. Näiden pallon toisilla puolilla sijaitsevien toimistojen yhteistyötä tullaan jatkossa kehittämään, sillä Sydneyssä on päätetty seurata Suomen esimerkkiä ja perustaa oma blogi myös Australiaan.

Tähän liittyen AU:ssa halutaan hyödyntää Suomesta saatuja kokemuksia. Näin minulle muodostui nyt hieno tilaisuus jäädä työskentelemään upeassa Sydneyssä noin puoleksi vuodeksi. Käytännössä vierailen IAB:n kautta erilaisissa alan tapahtumissa, joiden pohjalta bloggaan heidän tulevassa blogissaan.

Tulemme myös laatimaan usean asiantuntijan TOP-listan, joita käyn tapaamassa ja kutsumassa bloggaajiksi uuteen verkkomainonnan edistystä ajavaan asiantuntijablogiin. Jatkan tuttuun tapaan työskentelyä myös IABlogin parissa, jonka postauksissa tulen varmasti hyödyntämään Australiassa saamiani kokemuksia.

Nina Nyman IABlogin vierasbloggaajaksi

IAB AU:ssa minua kohtasi yllätys. Sydneyssä nimittäin vaikuttaa suomalainen vahvistus Nina Nyman, joka toimii heidän Events, Education & Training Managerina. Nina on pitkän linjan digialan ammattilainen, joka on aiemmin työskennellyt mm. IAB UK:ssa. Hän lupautui vierailemaan lähiviikkoina tarjoamassa kansainvälistä näkökulmaa suomeksi IABlogiin.

Kuten IABloggaajat usein omissa bloggaajaprofiileissaan kertovat itsestään ja omista harrastuksistaan, voin kertoa Ninan puolesta hänen olevan todella liikunnallinen henkilö sekä innokas Ironman-harrastaja. Meitä yhdistävän pyöräilyharrastuksen tiimoilta sain hyödyntää IAB:n verkostoa uudenlaisella tavalla - lainaamalla Ninan pyörää Sydneyssä ollessani.

Ninalle paljon kiitoksia lainasta & tervetuloa IABlogin bloggaajarinkiin :)

***

New Cooperation between IAB Finland and IAB Australia

In my last post I talked about my visit to the IAB Australia offices in Sydney. Within these two offices, located just at the opposite sides of the world, we will start a new kind of cooperation. In Sydney they have decided to start a similar online advertising blog to the one we have already launched last year in Finland.

IAB AU is looking to use our experience that we have gathered during IABlogi’s launch in Finland. For this reason I’ve got a great opportunity to go work in beautiful Sydney for six months.

In practice I will be visiting several events and seminars and blog about those in their new online advertising blog. We will also make a “top experts list” about local online advertising experts, who I will meet and invite to become our bloggers.

I will still continue with IABlogi as usual and I will definitely use the experiences and information that I get from Australia in the IABlogi posts.

Nina Nyman - IABlogi’s new guest blogger

It was a nice surprise that in Sydney’s IAB office they have a Finnish person called Nina Nyman, who is working there as an Events, Education & Training Manager.

Nina has got a long experience in digital advertising and she has worked previously for example at IAB UK. She promised to visit as a guest blogger in the near future and offer some international point of views to IABlogi in Finnish language.

As the IABloggers usually tell something about themselves in their blog profiles, I would like to tell something about her. Nina is a very active person who loves all kind of sports. For example, one of her hobbies is Ironman competitions. Because we both love cycling, I was able to use IAB's global network in a brand new way – by borrowing her bicycle during my visit in Sydney.

Thank you so much Nina – and welcome to join in our blogger team of IABlogi :)

03.10.2024

Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana

IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.

lue lisää

27.09.2024

Konversi0-0ptimistit: Otavamedian sisältömarkkinoinnin trendit osa 2

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Maarit Nykänen ja Satu Laksola puhumassa sisältömarkkinoinnin trendeistä. 

lue lisää

27.09.2024

Konversi0-0ptimistit: Otavamedia digimarkkinan murroksessa osa 1

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Tomi Takanen ja Jukka Pulkkinen. Tänään studiossa puhutaan mitä mediamarkkinalle kuuluu ja erityisesti mitä Otavamedialle kuuluu 2024.

lue lisää

17.09.2024

Unohda nämä harhaluulot mainonnan kohdentamisesta

Mediatalon edustajana törmää sekä realistisiin näkemyksiin että suoranaisiin harhaluuloihin siitä, miten mainoskampanjoita oikein kannattaa kohdentaa. Myytinmurtajien hengessä tartumme väittämään kerrallaan ja selvitämme totuuden urbaanilegendojen takaa. Sorrutko tietämättäsi samoihin harhaluuloihin kuin moni muu? Lue juttu, niin tiedät.

lue lisää