
Heidi Blomberg aloittanut IAB Finlandilla – Hanna Karta vahvistaa tiimiä
IAB Finlandilla on tapahtunut merkittäviä muutoksia organisaation ytimessä. Heidi Blomberg on aloittanut uutena Head of Education & Sustainability -roolissa. Hänen vastuullaan on IAB:n koulutusliiketoiminnan kehittäminen ja kasvattaminen. Lisäksi Heidi toimii siltana IAB Europen Sustainability Standards Committeen ja IAB Finlandin välillä, tuoden ajankohtaisimman tiedon toimialan kestävyyshankkeista. Tavoitteena on koulutusliiketoiminnan lisäksi edistää toimialan kestävää kehitystä.Samalla IAB Finlandissa tapahtuu toinenkin merkittävä muutos. Pitkäaikainen tiimin jäsen Mira Vaurula jättää tehtävänsä viiden vuoden päätteeksi. Mira on ollut keskeisessä roolissa IAB:n kehityksessä, ja hänen panoksensa on ollut korvaamaton. IAB Finland kiittää Miran sitoutumista ja arvokasta työpanosta vuosien varrella.
Miran seuraajaksi on valittu Hanna Karta, joka tuo mukanaan vankkaa ja monipuolista kokemusta markkinointi- ja media-alalta. Hannan asiantuntemus tukee IAB:n kasvua ja kehitystä.Nämä muutokset vahvistavat IAB Finlandin asemaa digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan suunnannäyttäjänä. Toivotamme Heidin ja Hannan lämpimästi tervetulleiksi ja kiitämme Miran vuosien työstä organisaation eteen!
02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää28.04.2025
IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
lue lisää25.04.2025
KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää