Icon
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset IABlogi

Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset

24.10.2023 | iab

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?

Markkinat siirtyvät nyt vauhdilla verkkoon ja tarvitsen tietoa ja osaamista sekä hyviä yhteyksiä kehittyäkseni digimyyjänä, että voin tehdä työtäni hyvin ja laadukkaasti. Omat asiakkaani tarvitsevat asiantuntijaosaamistani digimarkkinoinnin osalta, tärkein syy kaikista.

Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?

Se oli todella kattava, liiankin suuri kerralla käsiteltäväksi, mutta kunnon sukellus teki tehtävänsä ja toi itsevarmuutta omaan muutokseen.

Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?

En voi verrata, tämä on laatuaan ensimmäinen vakuuttava kouluttautuminen.

Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?

Oman Hilla-verkoston uskottavuus ja luotettavuus. Ulkopuolisten yhteistyöverkostojen tarpeellisuus ratkaisumyynnin tekemiselle. Ostamisen tekeminen asiakkaalle ymmärrettäväksi.

Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?

Vahvasti eteenpäinvievänä voimana ja terveenä. digi-itsevarmuutena. Vaikka digi on muuttuva järkäle, se on silti aivan mahdollinen myytävä. Asiakkaat ovat sinne itsensä äänestäneet ja siellähän sitä meidän markkinoinnin myyjienkin täytyy olla läsnä. Asia kerrallaan edelleen mutta uuden ajan ympäristössä. En jännitä enkä pelkää uusia kysymyksiä - minulla on tämänkin koulutuksen myötä jo monta hyvää yhteyttä josta kysellä tai etsiä vastauksia.

Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä? 

Evästemaailman muuttumisen ymmärrettäväksi tekeminen, oman Hilla-verkoston luotettavuuden kirkastaminen.

Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?

Ostajapersoonille sekä digimyyjäpersoonille. Yrittäjille tekisi hyvää sukeltaa samalla tavoin.

Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?

Paloittele tieto ja luota siihen, että tämä luottokanava on yksi todella hyvä, joka auttaa sinua ratkaisujen löytämisessä.

Titta Toivanen
Kainuun & Koillismaan myyntiryhmän vetäjä HILLA GROUP

Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 7.11.2023 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää

23.02.2024

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!

lue lisää

16.02.2024

Julkaisijat mainonnan hiilijalanjäljillä

Vastuullisuus ja ympäristötietoisuus ovat nykyisin yhä tärkeämpiä arvoja – myös mainonnassa. On siis tärkeää, että julkaisijat kiinnittävät tähän riittävästi huomiota. Julkaisijan sitoutuminen vastuullisen toimintaan on tärkeää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakkaille, mutta myös muille markkinoinnin sidosryhmille.

lue lisää

15.02.2024

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

lue lisää