Icon
#iabchat tulee Uutiset & blogi

#iabchat tulee

17.09.2015 | Lotta Heikkeri

IAB Finlandin somemarkkinoinnin aamupäivä järjestetään 1.10. Helsingissä. Sitä ennen paneudumme seminaarin aiheisiin kahdessa Twitterissä käytävässä keskustelussa. Osallistu sinäkin hashtagilla #iabchat! Ensimmäinen chat tubettajista oli menestys: 29 twiittaajaa ja reilusti yli 200 twiittiä!

29.9. klo 19-20
Somen uudet kuumat kanavat

Toisessa #iabchat:issa keskustellaan uusista somekanavista ja niiden mahdollisuuksista. Miten Instagram, Snapchat ja WhatsApp taipuvat markkinoijan käyttöön? Miten henkilöstön saa aktivoitua mukaan kertomaan yrityksen asioista?

k1: Mikä on yrityksesi tärkein some-kanava tällä hetkellä ja miksi?
K2: Miksi ja milloin pitää lähteä mukaan uuteen kanavaan?
K3: Miten todentaa ja perustella uusien kanavien hyödyt?
K4: Miten omaa henkilöstöä voi aktivoida somessa?

Näin osallistut tweetchatiin:

Tweetchat on kaikille avoin Twitterissä käytävä keskustelu. Voit vain seurata keskustelua, mutta kannustamme kaikkia osallistumaan ja jakamaan mielipiteensä! Yllä esitetyt kysymykset toimivat keskustelun pohjana. Voit esimerkiksi vastata ensimmäiseen kysymykseen twiittaamalla ”V1: vastauksesi #iabchat”.

Keskustelua voi seurata hashtagilla #iabchat. Suosittelemme esimerksi Tweetdeckin tai Tweetchatin käyttöä keskustelun seuraamisen helpottamiseksi!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää