Icon
#iabchat tulee Uutiset & blogi

#iabchat tulee

17.09.2015 | Lotta Heikkeri

IAB Finlandin somemarkkinoinnin aamupäivä järjestetään 1.10. Helsingissä. Sitä ennen paneudumme seminaarin aiheisiin kahdessa Twitterissä käytävässä keskustelussa. Osallistu sinäkin hashtagilla #iabchat! Ensimmäinen chat tubettajista oli menestys: 29 twiittaajaa ja reilusti yli 200 twiittiä!

29.9. klo 19-20
Somen uudet kuumat kanavat

Toisessa #iabchat:issa keskustellaan uusista somekanavista ja niiden mahdollisuuksista. Miten Instagram, Snapchat ja WhatsApp taipuvat markkinoijan käyttöön? Miten henkilöstön saa aktivoitua mukaan kertomaan yrityksen asioista?

k1: Mikä on yrityksesi tärkein some-kanava tällä hetkellä ja miksi?
K2: Miksi ja milloin pitää lähteä mukaan uuteen kanavaan?
K3: Miten todentaa ja perustella uusien kanavien hyödyt?
K4: Miten omaa henkilöstöä voi aktivoida somessa?

Näin osallistut tweetchatiin:

Tweetchat on kaikille avoin Twitterissä käytävä keskustelu. Voit vain seurata keskustelua, mutta kannustamme kaikkia osallistumaan ja jakamaan mielipiteensä! Yllä esitetyt kysymykset toimivat keskustelun pohjana. Voit esimerkiksi vastata ensimmäiseen kysymykseen twiittaamalla ”V1: vastauksesi #iabchat”.

Keskustelua voi seurata hashtagilla #iabchat. Suosittelemme esimerksi Tweetdeckin tai Tweetchatin käyttöä keskustelun seuraamisen helpottamiseksi!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää