Icon
Virtuaalinen ohjelmallisen ostamisen teoriakoulutus Koulutukset & tapahtumat

19.05.2020Virtuaalinen ohjelmallisen ostamisen teoriakoulutus

Tämä puolen päivän koulutus on suunnattu markkinointipäättäjille, mediamyyjille ja markkinointialan asiantuntijoille. Koulutuksessa käydään läpi ohjelmallisen ostamisen ekosysteemiä ja sen eri toimijoita erityisesti Suomen markkinoilla. Koulutuksen tavoitteena on antaa kattava käsitys siitä, miten ohjelmallinen ostaminen toimii, kuinka kampanjoita kontrolloidaan ja mitä niiden suunnittelussa tulee erityisesti ottaa huomioon.

Mitä ohjelmallinen ostaminen on?
Ohjelmallinen ostaminen on uudempaa teknologiaa hyödyntävä tapa ostaa mainostilaa verkossa. Se mahdollistaa kaikenlaisen digitaalisen näkyvyyden (mm. display, mobiili, video) reaaliaikaisen ostamisen, kohdentamisen ja optimoinnin. Ohjelmallinen ostaminen tehostaa digitaalisen mainonnan prosesseja ja antaa mainostajalle paremman kontrollin kampanjoidensa hallinnasta. Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta: https://www.iab.fi/oppaat-ja-suositukset/oppaat/ohjelmallisen-ostamisen-opas-52017.html#

Kurssilla opit seuraavat asiat ohjelmallisesta ostamisesta ja mainonnasta:

  • Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja millainen on ohjelmallisen ostamisen ekosysteemi
  • Miten kampanjoita kontrolloidaan, millaisia kohdentamismahdollisuuksia niissä on (Katsotaan suoraan järjestelmistä) ja millaisilla sivustoilla Suomessa voi esimerkiksi mainostaa
  • Kampanjan suunnittelussa huomioon otettavat asiat (tavoitteet ja niiden mittaaminen, budjetti, brand safety). Katsotaan osittain järjestelmistä.
  • Vedetään yhteen ohjelmallisen ostamisen rooli, hyödyt ja kampanjoiden hallinta (kumppanit, resursointi)

HINNAT
IAB:n, MARKin ja MTL:n jäsenet 250 € + alv
Ei-jäsenet 350 € + alv

KOULUTTAJA

Kouluttajana toimiva Tuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa.

Lue lisää ja ilmoittaudu

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointiohjelma lue lisää
Katso IAB:n uusimmat kurssit lue lisää
IDM-tutkinto lue lisää
KOULUTUKSET
Enemmän irti datasta 29.09.2021

Koulutuksessa käydään läpi markkinoinnin analytiikan tilannetta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin ammattilaisille. Kurssin tavoitteena on tarjota konkreettisia työkaluja oman yrityksen tilanteen tunnistamiseen ja datan hyödyntämisen kehittämiseen.

lue lisää

23.09.2021

IAB & Videolle tietoisku: Videomarkkinointi 2021 & Connected TV

Tervetuloa syksyn jännittävimpään videoaiheiseen webinaariin, jossa Videolle ja IAB Finland julkaisevat "Videomarkkinoinnin tila 2021" -kyselytutkimuksen tulokset ja perkaavat nämä yhdessä alan asiantuntijoiden kanssa. Tilaisuudessa julkaistaan myös IAB Finlandin Videomarkkinoinnin työryhmän laatima opas jo Euroopassa voimakkaasti kasvavasta Connected TV (CTV) markkinasta.

lue lisää

29.09.2021

Enemmän irti datasta

Koulutuksessa käydään läpi markkinoinnin analytiikan tilannetta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin ammattilaisille. Kurssin tavoitteena on tarjota konkreettisia työkaluja oman yrityksen tilanteen tunnistamiseen ja datan hyödyntämisen kehittämiseen.

lue lisää