Icon
Etusivu
Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2023
Highlight image
Liity jäseneksi

IAB Finland on innostuneiden ja uteliaiden ammattilaisten yhteisö

lue lisää
Näin suo­ma­lai­nen kuun­te­lee - DI­GI­AU­DIO­TUT­KI­MUS 2023

Tutkimuksen tulokset

Artikkeli IABlogi Uutiset | 22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

Artikkeli Webinaaritallenteet | 20.09.2023

Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit

Digitaalinen audio on läsnä sekä suomalaisten kuluttajien että brändien arjessa yhä voimakkaammin. "Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit" -webinaari tarjosi kattavan läpileikkauksen digiaudioon, paljastaen tuoreet tutkimustulokset, trendit ja tulevaisuuden näkymät. Katso tallenne ja näe, mihin suuntaan digitaalisen audion tuulet puhaltavat.

lue lisää

Artikkeli IABlogi | 13.09.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.

lue lisää

Artikkeli Webinaaritallenteet | 07.09.2023

Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä

Digiasiakkaan jättämä digitaalinen jalanjälki ja sen hyödyntäminen on jatkossa entistä tärkeämpää markkinoinnissa. Digitaalinen asiakasdata on kaiken markkinoinnin kohdentamisen sekä asiakasymmärryksen keskiössä. Relevantti digitaalinen asiakasdata kertoo paljon kuluttajan sen hetkisistä asiakastarpeista ja brändistä jää kiinni kuinka hyvin se pystyy nämä kyseiset tiedot ja tarttumapinnat yhdistämään.

lue lisää
Webinaarit, Seminaarit
Seminaari: Digin uudet menestystekijät 11.10.2023

Seminaarissa sukelletaan syvälle emerging mediaan, eli nouseviin digitaalisiin markkinointikanaviin. Aikakaudessa, jossa mm. DOOH, digiaudio, CTV, Retail media sekä gaming ovat muuttamassa tapaa, jolla markkinointiamme teemme, on välttämätöntä pysyä ajan tasalla ja ymmärtää näiden kanavien potentiaali. Tämä seminaari tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kuulla alan asiantuntijoiden näkemyksiä, analyysejä ja ennen kaikkea konkreettisia case-esimerkkejä.

lue lisää
Konversi0-0ptimistit: verkkokauppa markkinoinnin keskiössä

Jaksossa Pasi puhuu Tietoevryn Maiju Kukan ja Olli Mäkelän kanssa mitä verkkokauppamainonnalla tarko...

Highlight icon
Tutustu IAB:n työryhmiin

Ole muutoksen tekijä

Tutustu
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus

Seuraava ryhmä starttaa 7.11.2023

Highlight picture
Opas ohjelmallisen mainonnan kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä

Tämä opas tarkastelee evästemuutoksen vaikutuksia ohjelmallisen mainonnan kohdentamisen kautta ja siinä esitellään eri kohdennuskeinoja, jotka eivät tukeudu kolmannen osapuolen evästeisiin. Oppaassa on myös ytimekkäästi avattu vaikuttimia evästemuutoksen takana, miten muutokset vaikuttavat ohjelmalliseen ostamiseen sekä tuotu sanastoa aiheen ympäriltä.

lataa opas