Icon
Tal­len­ne: Voit­ta­va verk­ko­kaup­pa­mark­ki­noin­ti se­mi­naa­ri Uu­ti­set & blo­gi

Tallenne: Voittava verkkokauppamarkkinointi seminaari

29.11.2023

Vuoden viimeisessä IAB-seminaarissa syvennyttiin verkkokauppamarkkinoinnin monimuotoiseen maailmaan, joka oli kehittynyt huomattavasti viime vuosina tapahtuneen digitalisoitumisen ansiosta. Digitaalisen kaupankäynnin merkitys on kasvanut, ja sen markkinaosuus on ollut jatkuvassa kasvussa. Seminaariin osallistuneet saivat kattavan ymmärryksen siitä, miten digimarkkinoinnin työkalut voidaan ottaa käyttöön ja miten luoda onnistunut verkkokaupan markkinointistrategia.

Päivän ohjelmassa Henri Maunuksela dentsusta aloitti seminaarin tarkastellen verkkokaupan roolia ostopolun eri vaiheissa. Sanoman edustajat Veli-Matti Nurmela ja Tiina Kosonen valaisivat, miten brändit voivat käyttää dataa asiakasymmärryksen luomiseen ja aktivointiin. Arto Hasu Verkkokauppa.comista jakoi kokemuksiaan siitä, kuinka he ovat pyrkineet vastaamaan markkinoinnin keskeisiin kysymyksiin. IAB Studiossa keskusteltiin brändin merkityksestä digitaalisessa kaupankäynnissä Sanoman, Digital Commerce Finlandin ja muiden asiantuntijoiden kanssa, paneelin vetäjänä toimi Petri Vatanen Sanomasta. Sebastian Lindberg Schibstedistä syventyi kuluttajakäyttäytymiseen ja käytettyjen tavaroiden ostamisen suosioon. Seminaarin päätteeksi Mirva Sandström Digital Commerce Finlandista perehdytti kuulijat tekoälyn vaikutuksiin digitaalisessa kaupassa.

Esiintyjinä tapahtumassa olivat Sanoma, dentsu, Verkkokauppa.com, Schibsted ja Digital Commerce Finland, pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma.

Ohjelma

Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Petri Vatanen | Sanoma (alkusanat)

Verkkokaupan rooli ostopolun eri vaiheissa ja fiilis ennen ostopäätöstä - Henri Maunuksela | dentsu (lataa prese)

Miten saat enemmän irti omasta datastasi - Konkreettisia käyttötapoja aktivointiin ja asiakasymmärryksen luomiseen - Veli-Matti Nurmela ja Tiina Kosonen | Sanoma (lataa prese)

Tarvitseeko verkkokaupan markkinoinnin muka olla muutakin kuin performancea? - Arto Hasu | Verkkokauppa.com (lataa prese)

IAB Studio - Monikanavaisuus verkkokaupan vahvuutena. Keskustelua johtaa Petri Vatanen | Sanoma ja asiantuntijoina Mirva Sandström | Digital Commerce Finland sekä Hanna Länsivuori | Stockmann

Recommerce - Kuluttajat käytetyn verkkokaupassa - Sebastian Lindberg | Schibsted (lataa prese)

AI digitaalisen kaupan trendinä - Mirva Sandström | Digital Commerce Finland (lataa prese)

Lopetussanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Petri Vatanen | Sanoma

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää