Icon
Tallenne: Voittava verkkokauppamarkkinointi seminaari Uutiset & blogi

Tallenne: Voittava verkkokauppamarkkinointi seminaari

29.11.2023

Vuoden viimeisessä IAB-seminaarissa syvennyttiin verkkokauppamarkkinoinnin monimuotoiseen maailmaan, joka oli kehittynyt huomattavasti viime vuosina tapahtuneen digitalisoitumisen ansiosta. Digitaalisen kaupankäynnin merkitys on kasvanut, ja sen markkinaosuus on ollut jatkuvassa kasvussa. Seminaariin osallistuneet saivat kattavan ymmärryksen siitä, miten digimarkkinoinnin työkalut voidaan ottaa käyttöön ja miten luoda onnistunut verkkokaupan markkinointistrategia.

Päivän ohjelmassa Henri Maunuksela dentsusta aloitti seminaarin tarkastellen verkkokaupan roolia ostopolun eri vaiheissa. Sanoman edustajat Veli-Matti Nurmela ja Tiina Kosonen valaisivat, miten brändit voivat käyttää dataa asiakasymmärryksen luomiseen ja aktivointiin. Arto Hasu Verkkokauppa.comista jakoi kokemuksiaan siitä, kuinka he ovat pyrkineet vastaamaan markkinoinnin keskeisiin kysymyksiin. IAB Studiossa keskusteltiin brändin merkityksestä digitaalisessa kaupankäynnissä Sanoman, Digital Commerce Finlandin ja muiden asiantuntijoiden kanssa, paneelin vetäjänä toimi Petri Vatanen Sanomasta. Sebastian Lindberg Schibstedistä syventyi kuluttajakäyttäytymiseen ja käytettyjen tavaroiden ostamisen suosioon. Seminaarin päätteeksi Mirva Sandström Digital Commerce Finlandista perehdytti kuulijat tekoälyn vaikutuksiin digitaalisessa kaupassa.

Esiintyjinä tapahtumassa olivat Sanoma, dentsu, Verkkokauppa.com, Schibsted ja Digital Commerce Finland, pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma.

Ohjelma

Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Petri Vatanen | Sanoma (alkusanat)

Verkkokaupan rooli ostopolun eri vaiheissa ja fiilis ennen ostopäätöstä - Henri Maunuksela | dentsu (lataa prese)

Miten saat enemmän irti omasta datastasi - Konkreettisia käyttötapoja aktivointiin ja asiakasymmärryksen luomiseen - Veli-Matti Nurmela ja Tiina Kosonen | Sanoma (lataa prese)

Tarvitseeko verkkokaupan markkinoinnin muka olla muutakin kuin performancea? - Arto Hasu | Verkkokauppa.com (lataa prese)

IAB Studio - Monikanavaisuus verkkokaupan vahvuutena. Keskustelua johtaa Petri Vatanen | Sanoma ja asiantuntijoina Mirva Sandström | Digital Commerce Finland sekä Hanna Länsivuori | Stockmann

Recommerce - Kuluttajat käytetyn verkkokaupassa - Sebastian Lindberg | Schibsted (lataa prese)

AI digitaalisen kaupan trendinä - Mirva Sandström | Digital Commerce Finland (lataa prese)

Lopetussanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Petri Vatanen | Sanoma

Artikkeli Uutiset Webinaaritallenteet
LIVESTRIIMI: Digimainonnan tuloksellisuus

Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.

lue lisää

26.11.2025

LIVESTRIIMI: Digimainonnan tuloksellisuus

Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää