Icon
Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia Uutiset & blogi

Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia

25.11.2022

Tulevaisuuden markkinoinnissa tullaan näkemään paljon fiksuja ratkaisuja toteuttaa tuttuja vanhoja asioita uudella tavalla, kuten markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuuden todentaminen ja kohdentaminen. Uudistuneiden vanhojen tuttujen lisäksi mahdollisuuksien kirjoon vakiinnuttaa asemansa myös kasvavat kanavat, kuten kaupan media ja metaverse. Minkälaisia mahdollisuuksia nämä tulevaisuuden aiheet antavat markkinoijalle? Missä mennään tällä hetkellä ja mitä on luvassa?

Metaverse tulee avamaan paljon mahdollisuuksia markkinoijille vaatien samalla yhä enemmän asiakkaan ymmärrystä sekä nopeampaa vuorovaikutusta. Kuinka tulevaisuudessa mitattavuus muuttuu ja miksi keskustelu ja varautuminen on jo nyt tärkeää ja kuinka varmistaa kilpailukyky Metaverse ympäristössä. Lokaation vaikutus korostuu myös ulkomainonnassa ja se tulee ottaa huomioon kokonaisvaltaisessa mediasuunnittelussa. Miten mitattavaa tai mittavaa kaupanmedia on? SOK:n puheenvuorossa käydään läpi kuinka markkinointi-investoinnit kehittyy, datan hyödynnetään ja kuinka tuloksellisuus todennetaan. Tulevaisuuden yleisökohdentaminen on myös monilla mielen päällä ja kuinka tuodaan data ja konteksti saumattomasti yhteen.

Tapahtumassa lavalle nousevat: SOK Smart Marketing, Clear Channel, Smartclip, Alma ja Adobe. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Smart Marketing

Ohjelma

9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing (prese)

9:05 IAB Finlandin Martech ja Data työryhmien katsaus Customer Data Platformiin ja oppaan julkistus - Henri Maunuksela / dentsu & Tatu Kuivalahti / Custobar (lataa tulokset)

9:20 Mittava ja mitattava kaupan media kasvaa maailmalla - mikä on Suomen tilanne? - Jukka Veteläinen / SOK Medialiiketoiminta & Hannaleena Koskinen / SOK Medialiiketoiminta (prese)

9:40 Tuloksellisuus tulevaisuuden mediassa – lokaatio on mediasuunnittelun uusi kuningas - Tuomas Kurki / Clear Channel Suomi Oy (prese)

10:00 IAB Studio: Kohti tulevaisuuden markkinoinnin mittaamista - Haastattelee Juha Halmesvaara (dentsu), keskustelussa Jyrki Kostilainen (SOK Smart Marketing) ja Joona Honka (Berner)

10:20 The future of CTV in a world full of measurements - Celia Ralaimihoatra / Smartclip / RTL AdAlliance (prese)

10:40 Kohti älykkäämpää yleisökohdentamista - Jenna Kärki / Alma (prese)

11:00 Metaverse - Tieteiskirjallisuudesta todellisuuteen - Kristiina Banda / Adobe (prese)

11:20 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

11:30 Tilaisuus päättyy

 

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää