Icon
Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia Uutiset & blogi

Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia

25.11.2022

Tulevaisuuden markkinoinnissa tullaan näkemään paljon fiksuja ratkaisuja toteuttaa tuttuja vanhoja asioita uudella tavalla, kuten markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuuden todentaminen ja kohdentaminen. Uudistuneiden vanhojen tuttujen lisäksi mahdollisuuksien kirjoon vakiinnuttaa asemansa myös kasvavat kanavat, kuten kaupan media ja metaverse. Minkälaisia mahdollisuuksia nämä tulevaisuuden aiheet antavat markkinoijalle? Missä mennään tällä hetkellä ja mitä on luvassa?

Metaverse tulee avamaan paljon mahdollisuuksia markkinoijille vaatien samalla yhä enemmän asiakkaan ymmärrystä sekä nopeampaa vuorovaikutusta. Kuinka tulevaisuudessa mitattavuus muuttuu ja miksi keskustelu ja varautuminen on jo nyt tärkeää ja kuinka varmistaa kilpailukyky Metaverse ympäristössä. Lokaation vaikutus korostuu myös ulkomainonnassa ja se tulee ottaa huomioon kokonaisvaltaisessa mediasuunnittelussa. Miten mitattavaa tai mittavaa kaupanmedia on? SOK:n puheenvuorossa käydään läpi kuinka markkinointi-investoinnit kehittyy, datan hyödynnetään ja kuinka tuloksellisuus todennetaan. Tulevaisuuden yleisökohdentaminen on myös monilla mielen päällä ja kuinka tuodaan data ja konteksti saumattomasti yhteen.

Tapahtumassa lavalle nousevat: SOK Smart Marketing, Clear Channel, Smartclip, Alma ja Adobe. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Smart Marketing

Ohjelma

9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing (prese)

9:05 IAB Finlandin Martech ja Data työryhmien katsaus Customer Data Platformiin ja oppaan julkistus - Henri Maunuksela / dentsu & Tatu Kuivalahti / Custobar (lataa tulokset)

9:20 Mittava ja mitattava kaupan media kasvaa maailmalla - mikä on Suomen tilanne? - Jukka Veteläinen / SOK Medialiiketoiminta & Hannaleena Koskinen / SOK Medialiiketoiminta (prese)

9:40 Tuloksellisuus tulevaisuuden mediassa – lokaatio on mediasuunnittelun uusi kuningas - Tuomas Kurki / Clear Channel Suomi Oy (prese)

10:00 IAB Studio: Kohti tulevaisuuden markkinoinnin mittaamista - Haastattelee Juha Halmesvaara (dentsu), keskustelussa Jyrki Kostilainen (SOK Smart Marketing) ja Joona Honka (Berner)

10:20 The future of CTV in a world full of measurements - Celia Ralaimihoatra / Smartclip / RTL AdAlliance (prese)

10:40 Kohti älykkäämpää yleisökohdentamista - Jenna Kärki / Alma (prese)

11:00 Metaverse - Tieteiskirjallisuudesta todellisuuteen - Kristiina Banda / Adobe (prese)

11:20 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

11:30 Tilaisuus päättyy

 

BLOGI
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää

21.03.2023

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää

06.03.2023

Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.

lue lisää

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää