Icon
TALLENNE Keksit. Keksit? Keksit! - Mainonnan kohdentaminen tänään ja huomenna Markkinaluvut

TALLENNE Keksit. Keksit? Keksit! - Mainonnan kohdentaminen tänään ja huomenna

24.05.2022

IAB:n tapahtumien kestoaiheeksi on muodostunut keksien eli evästeiden poistumisen vaikutukset markkinointiin ja mainontaan. Aihe on alalla kuuma peruna ja vastaamme jatkuvaan tiedontarpeeseen keskittymällä toukokuun seminaarissa IAB:lle rakkaaseen aiheeseen eli keksien tämän hetken kuulumisiin.

Luvassa sisältöä evästeettömistä ratkaisuista mainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen, jotta markkinointisi pysyy ajantasaisena ja toimivana.

Seminaarissamme 18.5. lavalle nousivat Adform, Dagmar, DoubleVerify & Smartclip, Clear Channel ja PubMatic. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii Adform.

Sisältö sopii kaikille asiantuntijoille ja yrityksille, jotka toimivat digitaalisessa ympäristössä tavalla tai toisella, julkaisijana tai mainostajana, itse toimenpiteitä tuottavana tai niitä ostavana toimijana.

Ohjelma

8:15 Aamupala ja verkostoitumista

9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula / IAB Finland & Jan Ketonen / Adform (lataa prese)

9:10 Te vastasitte, Adform esittää: miten valmiita Suomen markkinoijat ovat keksien poistumisen edessä? - Patrick Laukkonen / Adform (lataa prese)

9:30 Kehittynyt kontekstianalyysi takaa turvallisen ja tehokkaan mainonnan - Jaakko Haarala / DoubleVerify & Aki Ronkainen / Smartclip (lataa prese)

9:50 Delivering Digital Advertising’s Supply Chain of The Future - Thomas Munck / PubMatic (lataa prese)

10:10 Kolmannen asteen yhteys. Digitaalisuuden uusi ulottuvuus. - Tuomas Kurki / Clear Channel & Jonne Salovaara / Dagmar (lataa prese)

10:30 IAB Studio: How should advertisers act in post 3P cookie world? - Katariina Uljas-Ahl / Dagmar haastattelee Jakob Bak / Adform

10:55 Markkinoinnin mittaaminen evästeettömässä maailmassa - Ilari Vähä-Pietilä / Dagmar (lataa prese)

11:15 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Jan Ketonen / Adform

 

14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää

14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!