Icon
Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia IABlogi

Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia

31.07.2019

Mistä dataa kerätään ja miten yritykset voivat hyödyntää dataa markkinoinnissa ja palvelumuotoilussa? Datan keräämiseen liittyviin kysymyksiin vastaavat toimitusjohtaja Jarkko Kerkola Madtrix Oy:ltä ja strategi Heini Nuutinen Dagmar Oy:ltä.

Miksi dataa kerätään?

Markkinoinnin dataa kerätään, jotta liiketoiminnassa voidaan tehdä oikeita päätöksiä nopeasti ja si...

Jäsenille

Jäsenenä voit lukea artikkelin kokonaan.

Liity jäseneksi Kirjaudu sisään
blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

19.12.2025

Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

18.12.2025

Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle

IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.

lue lisää

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää