
Tallenne: Voittava verkkokauppamarkkinointi seminaari
Vuoden viimeisessä IAB-seminaarissa syvennyttiin verkkokauppamarkkinoinnin monimuotoiseen maailmaan, joka oli kehittynyt huomattavasti viime vuosina tapahtuneen digitalisoitumisen ansiosta. Digitaalisen kaupankäynnin merkitys on kasvanut, ja sen markkinaosuus on ollut jatkuvassa kasvussa. Seminaariin osallistuneet saivat kattavan ymmärryksen siitä, miten digimarkkinoinnin työkalut voidaan ottaa käyttöön ja miten luoda onnistunut verkkokaupan markkinointistrategia.
Päivän ohjelmassa Henri Maunuksela dentsusta aloitti seminaarin tarkastellen verkkokaupan roolia ostopolun eri vaiheissa. Sanoman edustajat Veli-Matti Nurmela ja Tiina Kosonen valaisivat, miten brändit voivat käyttää dataa asiakasymmärryksen luomiseen ja aktivointiin. Arto Hasu Verkkokauppa.comista jakoi kokemuksiaan siitä, kuinka he ovat pyrkineet vastaamaan markkinoinnin keskeisiin kysymyksiin. IAB Studiossa keskusteltiin brändin merkityksestä digitaalisessa kaupankäynnissä Sanoman, Digital Commerce Finlandin ja muiden asiantuntijoiden kanssa, paneelin vetäjänä toimi Petri Vatanen Sanomasta. Sebastian Lindberg Schibstedistä syventyi kuluttajakäyttäytymiseen ja käytettyjen tavaroiden ostamisen suosioon. Seminaarin päätteeksi Mirva Sandström Digital Commerce Finlandista perehdytti kuulijat tekoälyn vaikutuksiin digitaalisessa kaupassa.
Esiintyjinä tapahtumassa olivat Sanoma, dentsu, Verkkokauppa.com, Schibsted ja Digital Commerce Finland, pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma.
Ohjelma
Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Petri Vatanen | Sanoma (alkusanat)
Verkkokaupan rooli ostopolun eri vaiheissa ja fiilis ennen ostopäätöstä - Henri Maunuksela | dentsu (lataa prese)
Miten saat enemmän irti omasta datastasi - Konkreettisia käyttötapoja aktivointiin ja asiakasymmärryksen luomiseen - Veli-Matti Nurmela ja Tiina Kosonen | Sanoma (lataa prese)
Tarvitseeko verkkokaupan markkinoinnin muka olla muutakin kuin performancea? - Arto Hasu | Verkkokauppa.com (lataa prese)
IAB Studio - Monikanavaisuus verkkokaupan vahvuutena. Keskustelua johtaa Petri Vatanen | Sanoma ja asiantuntijoina Mirva Sandström | Digital Commerce Finland sekä Hanna Länsivuori | Stockmann
Recommerce - Kuluttajat käytetyn verkkokaupassa - Sebastian Lindberg | Schibsted (lataa prese)
AI digitaalisen kaupan trendinä - Mirva Sandström | Digital Commerce Finland (lataa prese)
Lopetussanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Petri Vatanen | Sanoma
15.10.2025
Tallenne: IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape
Tapahtumassa Bastian Sarott, STA & CTV Business Lead at Teads, avaa CTV:n nykytilaa Suomen markkinassa ja jakaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten brändit voivat hyödyntää sen koko potentiaalin.
lue lisää02.10.2025
Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina
Huomio on mainonnan perusta – ilman sitä ei synny vaikuttavuutta. IAB Finlandin Attention, please! -webinaarissa asiantuntijat avaavat, miksi huomio on noussut markkinoinnin keskeiseksi mittariksi ja miten sitä voidaan mitata, optimoida ja hyödyntää tehokkaammin.
lue lisää12.09.2025
Tallenne: Digimainonnan mittaaminen – mitä ja miten?
IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin digimarkkinoinnin mittaamisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja ja paneelikeskustelua siitä, miten mittaamisen työkalut, tavoitteet ja käytännöt kehittyivät digimarkkinoinnin murroksessa.
lue lisää29.08.2025
Tallenne: IAB & NØRR3 & Tre Kronor Media - Dynaaminen markkinointi & AI: Automaatiolla kilpailuetua
Tässä webinaaritallenteessa kuulet, miten dynaaminen markkinointi, automaatio ja tekoäly mullistavat digitaalisen mainonnan. NØRR3 ja Tre Kronor Media esittelevät käytännön ratkaisuja, joilla markkinoinnin tehoa voidaan kasvattaa merkittävästi.
lue lisää