Icon
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet Uutiset ja tiedotteet

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

17.12.2025 | iab

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

Jos et ole vielä ehtinyt katsoa, tässä vuoden 2025 katsotuimmat IAB-tapahtumatallenteet.

1. Digimainonnan mittaaminen – mitä ja miten?

Digimainonnan mittaaminen on jatkuvassa muutoksessa, ja tämä tallenne pureutuu suoraan ytimeen: mitä digimainonnassa tulisi mitata ja millä menetelmillä. Sisältö tarjoaa selkeyttä mittaamisen peruskysymyksiin sekä auttaa ymmärtämään, miten eri mittarit tukevat parempaa päätöksentekoa.

Tallenne on erinomainen katsaus kaikille, jotka haluavat kehittää markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamista muuttuvassa dataympäristössä.

Katso tallenne täältä! 

2. Tekoäly tuli taloon

Tekoäly on siirtynyt kokeiluista osaksi markkinoinnin arkea. Tässä tallenteessa käsitellään, miten tekoälyä hyödynnetään organisaatioissa käytännössä ja mitä sen käyttöönotto vaatii.

Sisältö tarjoaa konkreettisia esimerkkejä tekoälyn roolista markkinoinnissa, herättää ajatuksia muutoksesta työssä ja auttaa hahmottamaan, miten tekoäly vaikuttaa tulevaisuuden tekemiseen.

Katso tallenne täältä! 

3. Attention please – huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

Huomio (attention) on noussut keskeiseksi teemaksi mainonnan vaikuttavuuden arvioinnissa. Tässä tallenteessa pureudutaan siihen, miksi huomio on tärkeä mittari ja miten sitä voidaan hyödyntää osana mediamainonnan suunnittelua ja arviointia.

Tallenne avaa attention-mittareiden taustaa ja käyttöä sekä tarjoaa näkökulmia siihen, miten huomion ymmärtäminen voi parantaa mainonnan laatua ja tehokkuutta.

Katso tallenne täältä! 

4. Mitä kuuluu Retail Media?

Retail media on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista. Tässä tallenteessa käydään läpi retail median ajankohtaista tilannetta Suomessa ja tarkastellaan, mihin suuntaan markkina on kehittymässä.

Sisältö auttaa ymmärtämään retail median roolia osana markkinointimixiä ja tarjoaa näkemyksiä niin mainostajille, toimistoille kuin kaupan toimijoille.

Katso tallenne täältä! 

5. Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

Vastuullisuus on noussut keskeiseksi osaksi digimarkkinointia, ja tämä tallenne kokoaa yhteen eri näkökulmia aiheeseen. Sisältö käsittelee vastuullisuutta niin käytäntöjen, odotusten kuin kehityssuuntien näkökulmasta.

Tallenne tarjoaa arvokasta pohdintaa ja käytännönläheisiä näkemyksiä kaikille, jotka haluavat kehittää digimarkkinointia vastuullisempaan suuntaan.

Katso tallenne täältä! 

️ Yhteenveto

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB-tapahtumatallenteet osoittavat, että markkinaa kiinnostavat erityisesti mittaaminen, tekoälyn hyödyntäminen, huomion rooli mainonnassa, retail median kasvu sekä vastuullisuus. Yhteistä näille sisällöille on käytännönläheinen asiantuntijatieto, joka auttaa ymmärtämään digimainonnan muutosta ja tekemään parempia päätöksiä arjessa.

Jos et ole vielä ehtinyt katsoa, nämä tallenteet tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden päivittää osaamista – juuri silloin kun sinulle sopii.

 

markkinaluvutiabfinlandverkkomainontamediamainontaIAB FinlandIAB Europedigimarkkinointikantardigimainonnan määräteknologiaAdExdigimainontaohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää

12.12.2025

IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.

lue lisää

11.12.2025

Digitaalisten ulkomainospintojen kartta

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!