Tallenne: Tekoäly tuli taloon
Tekoäly tuli taloon
Tekoäly ei ole enää vain trendisana – se on jo osa arkea, strategiaa ja tuloksellista markkinointia.
Tekoäly muokkaa paitsi kuluttajakokemuksia ja markkinoinnin tehokkuutta, myös koko media- ja markkinointialan osaamistarpeita. Miten tekoäly sitten auttaa meitä käytännössä? Entä missä kulkee ihmisen ja koneen työnjako? Tässä seminaarissa käsitellään tekoälyä laajasti – strategisena ajurina, käytännön työkaluna ja median kehityksen moottorina.
Päivän Key Note -puheenvuoron tarjoaa Alma Median kutsumana teknologiayrittäjä Maria Ritola, joka haastaa pohtimaan, onko tekoäly työelämän kuilu vai kukoistus. Hän tarkastelee puheenvuorossaan asiantuntijatyön tulevaisuutta tekoälyn aikakaudella.
OHJELMA
Klo 9.30 Tervetuloa – Anni Lintula | IAB Finland & Mira Vaurula | Alma Media
Aamun avaavat IAB Finlandin ja Alma Median edustajat, jotka johdattavat päivän teemaan: miten tekoäly muuttaa markkinoinnin, median ja asiantuntijatyön arkea.
Klo 9:45 Näin tekoäly auttaa tekemään vetävämpiä sisältöjä ja luomaan arvoa mainostajalle - Timo Kämäräinen | Alma Media
Alma Median Timo Kämäräinen kertoo puheenvuorossaan, miten tekoälyä hyödynnetään toimitustyössä. Hän esittelee Alma Median omia työkaluja, jotka tukevat toimittajia kiinnostavampien sisältöjen tuottamisessa. Kun yleisö sitoutuu sisältöön, mainonta toimii paremmin – tuoden mainostajalle parempia tuloksia ja laadukkaan mediaympäristön.
Klo 10:00 Digimarkkinoinnin uusi arki – kun tekoäly skaalaa, kuka ohjaa? - Jenni Korhonen | Adform
Tekoäly on mullistanut digimarkkinoinnin arjen: agentit, automaatio ja personointi tuovat tehokkuutta ja skaalautuvuutta, mutta samalla ne muuttavat päätöksenteon logiikkaa. Jenni Korhonen Adformilta tarkastelee puheenvuorossaan tekoälyketjujen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita markinoijan työhön sekä tarjoaa esimerkkejä sovelluksista sekä näkemyksen siitä, miten tekoäly ja ihminen täydentävät toisiaan parhaiden tulosten saavuttamiseksi.
Klo 10:15 Aineistoanalytiikka - Aapo Koro | Outshine
Miten tekoäly analysoi mainosaineistoja? Miten lahjomaton apuri auttaa optimoimaan viestinnän vaikuttavuutta? Outshinen Aapo Koron puheenvuorossa pureudutaan siihen mitä aineistoanalytiikka kertoo ja mitkä elementit toimivat erityisesti ulkomainonnassa, sekä missä on vielä kehittämisen varaa.
Klo 10:30 AI for Marketing - Carl Wåreus | Google
How do we move from hype to how? In his presentation Carl Wåreus from Google gives insights into what Google is providing within AI with focus on Marketing. We will better understand what are the drivers for great AI for Marketing implementation and go deepering into AI areas that are 1. Solutions already built into tools, 2. Modular solutions that need partner implementation, and 3. Custom build solutions that need tailor made implementation. The presentation ends with outlining "principles for success" when implementing Ai for Marketing solutions.
Klo 10:45 Tekoäly strategisena ajurina ja käytännön toteuttajana - Hermanni Nurila | s360
Tekoäly ei ole enää vain trendi – se on liiketoimintakriittinen työkalu, joka muokkaa asiakaskokemuksia, tehostaa kampanjoita ja tarjoaa ennennäkemätöntä tietoa markkinan toiminnasta.
Hermanni Nurilan esityksessä pureudutaan konkreettisiin tapoihin, joilla suomalaiset yritykset voivat hyödyntää tekoälyä markkinoinnin tehostamiseen ja personointiin. Mukana käytännön esimerkkejä mm. marketing mix -mallinnuksesta ja työkaluista, kuten Googlen Meridian.
Klo 11:00 KEY NOTE: Kuilu vai kukoistus – Tekoäly ja työelämän murros - Maria Ritola | Teknologiayrittäjä
Puheenvuorossaan Maria Ritola tarkastelee tekoälyn nopeaa kehitystä ja sen vaikutuksia asiantuntijatyöhön keskittyen yksilön ja tiimien kohtaamiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin. Ritola perustelee, miksi paljon nostetta saanut ”AI first” -puhe ei ole hedelmällinen tapa kehittää tulevaisuuden organisaatioita, joiden tuottavuus on uniikki yhdistelmä teknistä ja inhimillistä älyä.
Klo 11:30-11:45 Loppusanat - Anni Lintula | IAB Finland & Mira Vaurula | Alma Media
Digimarkkinoinnin mittaamisen ajankohtaiset näkökulmat – IAB Finlandin asiantuntijaseminaari
Digimarkkinoinnin kehittyessä ja kuluttajakäyttäytymisen muuttuessa myös mittaamisen tavat, työkalut ja tavoitteet uudistuivat.
IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin ajankohtaisiin näkökulmiin digimainonnan mittaamisesta: Mitä mittasimme juuri nyt? Millaisia ratkaisuja oli tarjolla eri medioille? Miten mittausdataa voitiin hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa ja optimoinnissa?
Seminaarissa kuultiin konkreettisia esimerkkejä, uusimpia ratkaisuja, näkemyksiä ja inspiraatiota eri mittaamisen osa-alueilta sekä kansainväliseltä että kotimaiselta kentältä. Tapahtuma tarjosi eväitä kaikille, jotka halusivat kehittää mittaamisen kyvykkyyksiä ja ymmärtää, mikä todella toimii.
31.10.2025
Tallenne: Tekoäly tuli taloon
IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin tekoälyn hyödyntämisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja siitä, miten tekoäly työkalut ja käytännöt kehittyvät digimarkkinoinnin murroksessa.
lue lisää15.10.2025
Tallenne: IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape
Tapahtumassa Bastian Sarott, STA & CTV Business Lead at Teads, avaa CTV:n nykytilaa Suomen markkinassa ja jakaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten brändit voivat hyödyntää sen koko potentiaalin.
lue lisää02.10.2025
Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina
Huomio on mainonnan perusta – ilman sitä ei synny vaikuttavuutta. IAB Finlandin Attention, please! -webinaarissa asiantuntijat avaavat, miksi huomio on noussut markkinoinnin keskeiseksi mittariksi ja miten sitä voidaan mitata, optimoida ja hyödyntää tehokkaammin.
lue lisää12.09.2025
Tallenne: Digimainonnan mittaaminen – mitä ja miten?
IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin digimarkkinoinnin mittaamisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja ja paneelikeskustelua siitä, miten mittaamisen työkalut, tavoitteet ja käytännöt kehittyivät digimarkkinoinnin murroksessa.
lue lisää