Icon
Tallenne: Vaikuttavuus ja vastuullisuus somessa Uutiset & blogi

Tallenne: Vaikuttavuus ja vastuullisuus somessa

21.04.2023

IAB:n tämän vuoden somewebinaari keskittyi vaikuttavuuteen ja vastuullisuuteen. Miten toteuttaa vaikuttavia ratkaisuja somekanavissa? Kuinka käydä vastuullista vuoropuhelua kohderyhmän kanssa? Kuinka osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun brändinä rehellisesti, avoimesti ja vuorovaikutteisesti somessa? Miten valita oikea vaikuttaja sekä määrittää oikeat tavoitteet? Webinaarissa julkaistaan jo perinteisesti - eli kolmannen kerran - vaikuttajamarkkinoinnin määrä vuodelta 2022.

Webinaarissa kuultiin puheenvuoroissa kuinka eri somekanavissa tehdään vaikuttavaa markkinointia kanavan ehdoilla, vinkkejä kuinka käydä vastuullista keskustelua somen välityksellä ja miten valita sopivat vaikuttajat sekä asettaa oikeat tavoitteet.

Ohjelma

8:30 Tervetuloa & vaikuttajamarkkinoinnin määrä 2022 - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Sometyöryhmän PJ / Meta

8:35 Real relationships. Real influence. - Snapchat vaikuttavana mainosalustana. - Riina Ahonen / Httpool

8:50 Mistä vaikuttajamarkkinoinnin kustannus muodostuu? - Miika Hupli / Boksi.com & Katarina Kirvesmäki / Monochrome (lataa prese)

9:05 Miten markkinointiviestinnällä voidaan muuttaa maailmaa sosiaalisessa mediassa? - Sanna Suonpää ja Pinja Orre / PING Helsinki (lataa prese)

9:20 Sidosryhmävuoropuhelun 5 edellytystä Jodelissa - Karoliina Kupari / Improve Media (lataa prese)

9:35 IAB Studio: Vastuullisuus ja vaikuttavuus somessa - Mira Vaurula haastaa aamun puhujat keskusteluun

9:55 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Sometyöryhmän PJ / Meta

Artikkeli Uutiset Webinaaritallenteet
LIVESTRIIMI: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

22.10.2024

LIVESTRIIMI: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

11.10.2024

Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?

Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.

lue lisää

03.10.2024

Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana

IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.

lue lisää

27.08.2024

REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää