Tallenne: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari
IAB Finlandin ja Ulkomainosliiton webinaarissa “Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus” käytiin läpi digitaalisen ulkomainonnan kuumimpia (data)trendejä, onnistuneita kampanjacaseja sekä luotiin katsaus digitaalisuuden mahdollistamiin uusiin mainosmuotoihin. Tapahtumassa julkaistiin myös historiallisesti ensimmäistä kertaa digitaalisen ulkomainonnan määrä Suomessa sekä IAB Finlandin DOOH-ostajan opas. Ulkomainonta on jo nyt läsnä arki- ja vapaa-ajan ympäristössämme ja se tavoittaa suuren osan väestöstä – tulevaisuudessa myös entistä näyttävämmillä ja paremmin kohdennettavilla mainosratkaisuilla.
Webinaarissamme 15.6. olivat puhumassa: Clear Channel, JCDecaux, Doohlabs & Yondel, Warner Bros. Discovery ja Ocean Outdoor.
Ohjelma
9:00 Tervetuloa ja digitaalisen ulkomainonnan määrä Suomessa 2021 - Pasi Raassina / IAB Finland & Teemu Kontkanen / Mediateko / Outdoor Finland
9:15 Miten hyödyntää mainonnassa klassista ja digitaalista ulkomainontaa - Elina Valtia / Warner Bros. Discovery (lataa prese)
9:35 Kaupan median nousu ja ohjelmallinen ostaminen globaalisti vuonna 2023 - Janne Lohvansuu / Doohlabs ja Tiina Tikkinen / Yondel (lataa prese)
9:55 IAB Studio - Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB Finlandin DOOH-työryhmän puheenjohtaja Jesse Jussila (Clear Channel) johtaa paneelikeskustelua DOOH-mainonnan tulevaisuudesta Jenni Heinosen (JCDecaux) ja Outi Pekkalan (dentsu) kanssa.
10:15 DOOH 2.0 – tech, creativity & integration - Jesper Albansson / Ocean Outdoor (Lataa prese)
10:35 The Power of Programmatic DOOH - Marc Bergers / JCDecaux (lataa prese)
10:55 Loppusanat - Pasi Raassina IAB Finland & Teemu Kontkanen / Mediateko / Outdoor Finland
BLOGI
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää19.12.2025
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää18.12.2025
Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle
IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.
lue lisää17.12.2025
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet
IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.
lue lisää16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää