Icon
Tallenne: Mittaa ja menesty -webinaari Uutiset & blogi

Tallenne: Mittaa ja menesty -webinaari

13.12.2023


Tervetuloa katsomaan Mittaa ja menesty! -webinaarin tallennetta, jossa pureudutaan syvällisesti mainonnan ja markkinoinnin mittaamisen uusimpiin trendeihin ja mittareihin. Tämä webinaaritallenne tarjoaa kattavan katsauksen alan nykyaikaisiin mittausmenetelmiin ja niiden merkitykseen brändien pitkän aikavälin kehityksessä.

Mitä opit tallenteesta?
Modernit mittaustekniikat brändivaikutusten arvioinnissa: Kantarin Tapio Heikinheimon asiantuntijuus valottaa, miten nykyaikaiset mittaustekniikat auttavat arvioimaan ja optimoimaan mainonnan pitkän aikavälin brändivaikutuksia.

Mainonnan huomion (Attention) merkitys: Sanoman Joonas Imeläisen ja dentsun Juha Halmesvaaran tutkimustulokset avautuvat siitä, miksi mainonnan huomio on tärkeä mittari ja miten sitä voidaan hyödyntää mainonnan suunnittelussa.

Syväsukellus huomion mittaamiseen: IAB Studiossa käydään syvällistä keskustelua huomion mittaamisesta IAB:n Pasin johdolla, mukana keskustelemassa Nostemedia, Adnami ja Viomba.

Kaupan median hyödyntäminen brändimainonnassa: SOK Smart Marketingin Sami Hiirsalmi ja Jyrki Kostilainen kertovat, miten brändit voivat hyödyntää kaupan median erityiskykyjä, mahdollistaen mainonnan tarkan mittaamisen aina ostoeuroihin asti.

Digimainonnan hiilijalanjäljen mittaaminen: Alma Median Johanna Vartiaisen esitys avaa, miten digimainonnan hiilijalanjälkeä voi mitata Alman Hiilimittarilla, tukien mainostajia kestävämpien valintojen tekemisessä.

Tutustu tallenteen puheenvuoroihin nyt ja varmista, että olet askeleen edellä markkinoinnin mittareiden kehityksessä.

Ohjelma

Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland ja Petri Mertanen | Mertanen Analytics (lataa prese)

Digimainonnan brändivaikutuksen mittarointi - Tapio Heikinheimo | Kantar (lataa prese)

Huomion voima mainonnan mittarina ja menestystekijänä - Joonas Imeläinen | Sanoma & Juha Halmesvaara | dentsu (lataa prese)

IAB Studio - Great Attention Debate. IAB:n Toiminnanjohtaja Pasi Raassina ohjaa keskustelua ja studiossa mukana superammattilaiset Katri Martin | Adnami, Markku Mäntymaa | Viomba ja Harri Virtanen | Nostemedia/YOC

Kaupan median menestyksen mittarit - Jyrki Kostilainen ja Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing (lataa prese)

Alma Hiilimittari vastuullisen digimainonnan tukena - Johanna Vartiainen | Alma Media (lataa prese)

Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula | IAB & Petri Mertanen | Mertanen Analytics

BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää