Icon
Tallenne: Mittaa ja menesty -webinaari Uutiset & blogi

Tallenne: Mittaa ja menesty -webinaari

13.12.2023


Tervetuloa katsomaan Mittaa ja menesty! -webinaarin tallennetta, jossa pureudutaan syvällisesti mainonnan ja markkinoinnin mittaamisen uusimpiin trendeihin ja mittareihin. Tämä webinaaritallenne tarjoaa kattavan katsauksen alan nykyaikaisiin mittausmenetelmiin ja niiden merkitykseen brändien pitkän aikavälin kehityksessä.

Mitä opit tallenteesta?
Modernit mittaustekniikat brändivaikutusten arvioinnissa: Kantarin Tapio Heikinheimon asiantuntijuus valottaa, miten nykyaikaiset mittaustekniikat auttavat arvioimaan ja optimoimaan mainonnan pitkän aikavälin brändivaikutuksia.

Mainonnan huomion (Attention) merkitys: Sanoman Joonas Imeläisen ja dentsun Juha Halmesvaaran tutkimustulokset avautuvat siitä, miksi mainonnan huomio on tärkeä mittari ja miten sitä voidaan hyödyntää mainonnan suunnittelussa.

Syväsukellus huomion mittaamiseen: IAB Studiossa käydään syvällistä keskustelua huomion mittaamisesta IAB:n Pasin johdolla, mukana keskustelemassa Nostemedia, Adnami ja Viomba.

Kaupan median hyödyntäminen brändimainonnassa: SOK Smart Marketingin Sami Hiirsalmi ja Jyrki Kostilainen kertovat, miten brändit voivat hyödyntää kaupan median erityiskykyjä, mahdollistaen mainonnan tarkan mittaamisen aina ostoeuroihin asti.

Digimainonnan hiilijalanjäljen mittaaminen: Alma Median Johanna Vartiaisen esitys avaa, miten digimainonnan hiilijalanjälkeä voi mitata Alman Hiilimittarilla, tukien mainostajia kestävämpien valintojen tekemisessä.

Tutustu tallenteen puheenvuoroihin nyt ja varmista, että olet askeleen edellä markkinoinnin mittareiden kehityksessä.

Ohjelma

Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland ja Petri Mertanen | Mertanen Analytics (lataa prese)

Digimainonnan brändivaikutuksen mittarointi - Tapio Heikinheimo | Kantar (lataa prese)

Huomion voima mainonnan mittarina ja menestystekijänä - Joonas Imeläinen | Sanoma & Juha Halmesvaara | dentsu (lataa prese)

IAB Studio - Great Attention Debate. IAB:n Toiminnanjohtaja Pasi Raassina ohjaa keskustelua ja studiossa mukana superammattilaiset Katri Martin | Adnami, Markku Mäntymaa | Viomba ja Harri Virtanen | Nostemedia/YOC

Kaupan median menestyksen mittarit - Jyrki Kostilainen ja Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing (lataa prese)

Alma Hiilimittari vastuullisen digimainonnan tukena - Johanna Vartiainen | Alma Media (lataa prese)

Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula | IAB & Petri Mertanen | Mertanen Analytics

BLOGI
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely

Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.

lue lisää

10.12.2025

Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely

Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.

lue lisää

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää