
Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit
Digitaalinen audio on läsnä sekä suomalaisten kuluttajien että brändien arjessa yhä voimakkaammin. "Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit" -webinaari tarjosi kattavan läpileikkauksen digiaudioon, paljastaen tuoreet tutkimustulokset, trendit ja tulevaisuuden näkymät. Katso tallenne ja näe, mihin suuntaan digitaalisen audion tuulet puhaltavat.
Kävimme webinaarissa läpi digitaalisen audion monia teemoja: "Näin suomalainen kuuntelee 2023" -tutkimuksen tuloksia, maksumuurien merkitystä podcast-maailmassa sekä audion roolia vaikuttavana mediana. Otimme katsauksen viime vuoden 2022 mainosmarkkinaan ja suuntasimme katseet myös audion tulevaisuuteen. Löytyykö tulevaisuus tekoälystä, videosta, autosta vai kaikista näistä?
Webinaari syvensi ymmärrystäsi digitaalisen audion markkinasta, antaen uusia näkökulmia ja tietoa, jota voit soveltaa niin liiketoiminnassa kuin mediakulutuksen ymmärtämisessä. Asiantuntijamme avasivat keskustelun digiaudion eri teemoista sekä jakoivat tietoa ja kokemuksiaan.
Katso webinaaritallenne ja anna asiantuntijoiden johdattaa sinut digitaalisen audion kiehtovaan maailmaan. Katsomalla näet, mitä seuraavaksi on odotettavissa.
Agendalla:
8:30 Alkusanat ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2022 - Mira Vaurula / IAB Finland & Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo / Bauer Media (lataa prese)
8:40 Näin suomalainen kuuntelee 2023 -tutkimus - Riina Aho / Radiomedia (lataa tutkimustulokset)
9:05 Puheenvuoro: Pilasiko maksumuurit podcastit? - Tiina Svensk / Asennemedia, Ninja Huhtamäki / Podme, Jani Junnila / Podimo
9:20 IAB Studio: Onko digiaudio tämän hetken vaikuttavinta mediaa? - keskustelemassa Laura Björkskog / Bauer Media, Riku Talvitie / Sanoma, Juhani Pajunen / Suomen Podcastmedia
9:35 Audion tulevaisuus on...? - Satu Keto / Yle (lataa prese)
9:50 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo / Bauer Media
22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää23.05.2023
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa
Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää