
Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit
Digitaalinen audio on läsnä sekä suomalaisten kuluttajien että brändien arjessa yhä voimakkaammin. "Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit" -webinaari tarjosi kattavan läpileikkauksen digiaudioon, paljastaen tuoreet tutkimustulokset, trendit ja tulevaisuuden näkymät. Katso tallenne ja näe, mihin suuntaan digitaalisen audion tuulet puhaltavat.
Kävimme webinaarissa läpi digitaalisen audion monia teemoja: "Näin suomalainen kuuntelee 2023" -tutkimuksen tuloksia, maksumuurien merkitystä podcast-maailmassa sekä audion roolia vaikuttavana mediana. Otimme katsauksen viime vuoden 2022 mainosmarkkinaan ja suuntasimme katseet myös audion tulevaisuuteen. Löytyykö tulevaisuus tekoälystä, videosta, autosta vai kaikista näistä?
Webinaari syvensi ymmärrystäsi digitaalisen audion markkinasta, antaen uusia näkökulmia ja tietoa, jota voit soveltaa niin liiketoiminnassa kuin mediakulutuksen ymmärtämisessä. Asiantuntijamme avasivat keskustelun digiaudion eri teemoista sekä jakoivat tietoa ja kokemuksiaan.
Katso webinaaritallenne ja anna asiantuntijoiden johdattaa sinut digitaalisen audion kiehtovaan maailmaan. Katsomalla näet, mitä seuraavaksi on odotettavissa.
Agendalla:
8:30 Alkusanat ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2022 - Mira Vaurula / IAB Finland & Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo / Bauer Media (lataa prese)
8:40 Näin suomalainen kuuntelee 2023 -tutkimus - Riina Aho / Radiomedia (lataa tutkimustulokset)
9:05 Puheenvuoro: Pilasiko maksumuurit podcastit? - Tiina Svensk / Asennemedia, Ninja Huhtamäki / Podme, Jani Junnila / Podimo
9:20 IAB Studio: Onko digiaudio tämän hetken vaikuttavinta mediaa? - keskustelemassa Laura Björkskog / Bauer Media, Riku Talvitie / Sanoma, Juhani Pajunen / Suomen Podcastmedia
9:35 Audion tulevaisuus on...? - Satu Keto / Yle (lataa prese)
9:50 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo / Bauer Media
14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää