
Tallenne: Digin uudet menestystekijät
Seminaarissa sukellettiin syvälle emerging mediaan, eli nouseviin digitaalisiin markkinointikanaviin. Aikakaudessa, jossa mm. DOOH, digiaudio, CTV, Retail media sekä gaming ovat muuttamassa tapaa, jolla markkinointiamme teemme, on välttämätöntä pysyä ajan tasalla ja ymmärtää näiden kanavien potentiaali. Tämä seminaari tarjosi ainutlaatuisen mahdollisuuden kuulla alan asiantuntijoiden näkemyksiä, analyysejä ja ennen kaikkea konkreettisia case-esimerkkejä. Miksi esimerkiksi kannattaisi panostaa Amazoniin?
Aamun aikana tehtiin laaja katsaus nykyisiin ja tuleviin trendeihin digimarkkinoinnissa. Seminaari tarjosi monipuolisen ohjelman, jossa asiantuntijat monista alan yrityksistä jakavat oivalluksiaan ja kokemuksiaan.
Katsomalla tallenteet varmistat, että olet ajan hermolla digimarkkinoinnin nousevista kanavista ja teknologioista. Tämän lisäksi saat uusia näkökulmia ja työkaluja, joita voit soveltaa omaan työhösi.
Tapahtumassa lavalle nousivat: Clear Channel, Adform, Bauer Media, Teads, Retime sekä Playable. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii Clear Channel.
Agendalla:
8:45 Verkostoitumista, kahvia ja aamupalaa
9:30 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland & Ville Bergman / Clear Channel
9:40 Miten digin edelläkävijät luovat kilpailuetua yhdistämällä reaalimaailman digimarkkinointiin? - Tuomas Kurki / Clear Channel ja Selja Selenius / Oikio (lataa prese)
10:00 CTV - The New Normal or History Repeating Itself? - Tasneem Domingo / Adform (lataa prese)
10:20 Korvilla näet paremmin - Lauri Domnick / Bauer Media (lataa prese)
10:40 IAB Studio: Digin uudet menestystekijät - Clear Channelin Lassi Tolosen ohjaamassa keskustelussa mukana Reetta Peltola / dentsu, Teemu Neiglick / OMG sekä Antti Ujainen / NORR3
10:55 Measuring Attention: Why It's More Crucial Than Ever for Online Advertising Success - Holger Maass / Teads (lataa prese)
11:15 Kohdeyleisön aktivointi pelillistämällä liveympäristössä - Max Söderholm / Playable ja Matti Markkola / Nelonen Media Live (lataa prese)
11:35 Eri syitä valita Amazon - Otto Tunturi / Retime Oy (lataa prese)
11:55 Lopetussanat - Pasi Raassina / IAB Finland & Ville Bergman / Clear Channel
12:00 Tilaisuus päättyy
14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää