Icon
Mitä 2019 pitää digimainonnassa ottaa haltuun? Markkinaluvut

Mitä 2019 pitää digimainonnassa ottaa haltuun?

16.01.2019

IAB kysyi HOT or NOT -seminaarissa alan asiantuntijoilta, mitkä ovat ne asiat, jotka tulee ottaa huomioon vuonna 2019. Katso videot!

Katso HOTorNOTin kaikki videotallenteet  ja esitysmateriaalit. 

Mihin suuntaan tekniikan ja luovuuden suhde kehittyy digimainonnan vuonna 2019? Nitro Groupin Minna Kallio kertoo!

Mikä digitaalisessa mainonnassa on kaikkein tärkeintä vuonna 2019? Tässä Microsoft Newsin Jaakko Sainin arvokkaat vinkit julkaisijalle!

Mitkä tekijät tuovat digimarkkinointiin vaikuttavuutta? Eväitä tähän jakaa Sanoma Media Finlandin Kati Alijoki.

Mitä vuoden 2019 mainostajalla tulee olla ja mitä pitää saada? Relevant Digitalin Olli Järvilehto kertoo.

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää

06.03.2023

Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.

lue lisää

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!