Suomelle paikka IAB Europen hallituksesta
IAB Finland on valittu ensimmäistä kertaa historiassa Euroopan-kattojärjestön hallitukseen.
Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.
- IAB Finland on osallistunut aktiivisesti esimerkiksi GDPR:n käytännön soveltamisen digitaalisessa mainonnassa mahdollistavan TCF-standardin kehitystyöhön. Suomen digimarkkinan osaamista ja mutkatonta lähestymistä arvostetaan myös eurooppalaisten kollegojen keskuudessa, kiittelee IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.
Nyt aloittava uusi hallitus jatkaa privacy-ratkaisujen kehittämistä sekä haluaa lisätä toimialan läpinäkyvyyttä ja kasvattaa yhteistä osaamista.
- Upeaa päästä viemään Suomea ja suomalaista osaamista aktiivisemmin mukaan IAB Europen toimintaan ja vahvistaa samalla Suomen suhteita muihin maihin. Uskon, että tiivistyvä yhteistyö palvelee kaikkia osapuolia. Meillä on varmasti paljon opittavaa suuremmilta markkinoilta, mutta myös paljon annettavaa hienosti toimivalta kotimaiselta markkinaltamme. Vaikka olemme pieni kansa, riittää osaamista, innovaatioita ja hyvää tekemisen meininkiä vietäväksi, Varsovasta tavoitettu Kokkonen kommentoi.
IAB Europen hallituksessa Suomea edustava Petri Kokkonen on IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja ja Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja.
Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(at)iab.fi
Petri Kokkonen, IAB:n hallituksen puheenjohtaja, 040 833 5077, petri.kokkonen(at)relevant.fi
23.04.2024
IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta
lue lisää23.04.2024
IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta
lue lisää08.04.2024
IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto
lue lisää05.04.2024
High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.
lue lisää