
Suomelle paikka IAB Europen hallituksesta
IAB Finland on valittu ensimmäistä kertaa historiassa Euroopan-kattojärjestön hallitukseen.
Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.
- IAB Finland on osallistunut aktiivisesti esimerkiksi GDPR:n käytännön soveltamisen digitaalisessa mainonnassa mahdollistavan TCF-standardin kehitystyöhön. Suomen digimarkkinan osaamista ja mutkatonta lähestymistä arvostetaan myös eurooppalaisten kollegojen keskuudessa, kiittelee IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.
Nyt aloittava uusi hallitus jatkaa privacy-ratkaisujen kehittämistä sekä haluaa lisätä toimialan läpinäkyvyyttä ja kasvattaa yhteistä osaamista.
- Upeaa päästä viemään Suomea ja suomalaista osaamista aktiivisemmin mukaan IAB Europen toimintaan ja vahvistaa samalla Suomen suhteita muihin maihin. Uskon, että tiivistyvä yhteistyö palvelee kaikkia osapuolia. Meillä on varmasti paljon opittavaa suuremmilta markkinoilta, mutta myös paljon annettavaa hienosti toimivalta kotimaiselta markkinaltamme. Vaikka olemme pieni kansa, riittää osaamista, innovaatioita ja hyvää tekemisen meininkiä vietäväksi, Varsovasta tavoitettu Kokkonen kommentoi.
IAB Europen hallituksessa Suomea edustava Petri Kokkonen on IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja ja Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja.
Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(at)iab.fi
Petri Kokkonen, IAB:n hallituksen puheenjohtaja, 040 833 5077, petri.kokkonen(at)relevant.fi
09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää28.04.2025
IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
lue lisää25.04.2025
KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
lue lisää