Icon
IAB Europe Interact 2017 -kohokohdat IABlogi

IAB Europe Interact 2017 -kohokohdat

28.06.2017

Interact-konferenssi järjestettiin toukokuun lopussa Amsterdamissa, ja Suomesta oli paikalla edustajia Otavamedialta, Klikistä, Sanomilta, Valveesta ja IAB Finlandilta. Interactiin kokoontui Euroopan digitaalisen mainonnan toimialan mainostajia, asiantuntijoita, toimistoja ja julkaisijoita analysoimaan alan nousevia trendejä ja pohtimaan tulevia haasteita.

Ohjelma oli sisällöltään ehkä kaikkien aikojen paras. Puheenvuoroissa käsiteltiin avoimesti ja rakentavasti alan yhteisiä haasteita, mm. ad fraudia, ad blockingia, viewabilityä ja läpinäkyvyyttä. Viesti oli vahvasti se, että nyt tehdään yhdessä asialle jotain, let’s clean up -hengessä, kuten Dominiq Delport Havas Groupista asian ilmaisi. Toimenpiteitä on jo aloitettu, esim. Coalition for Better Advertising -ohjelma, johon useampi puhuja viittasikin. Yhteistyön merkitys nousi esiin lähes jokaisessa puheenvuorossa. Facebookin Vice President EMEA, Nicola Mendelsohn kuvaili, että "Only 1% of the (digital) jouney is done and we need co operation, Facebook can’t do it alone.".

Poimimme alle videot ohjelman parhaista paloista. Kaikki esitykset ovat nähtävillä IAB Europen sivuilla

 

Interact Highligts

 

Opening speech: Trust and Transparency in a turbulent world
Dominique Delport, Global Managing Director, Havas Group

 

Interact 2017 Video interview
Oliver Kanders, Director Market Building & Marketing, zeotap

 

Interact 2017 Video interview
Tony Evans, EMEA Marketing Science Director, Facebook

09.09.2021

Mitkä trendit vaikuttavat kodin ulkopuolisessa mediassa juuri nyt?

Tällä hetkellä markkinointipäättäjien yksi suurimpia haasteita on ymmärtää, mitkä koronakriisin tuomat muutokset ovat pysyviä ja mitkä eivät. Yhteiskunnan teknologinen murros on modernisoinut myös ulkomainosmedian toimintaympäristöä ja suunnittelutyökaluja. Listasin kolme digitaalisen ulkomainonnan trendiä, jotka ovat täällä jo nyt, valmiina brändien hyödynnettäväksi.

lue lisää

26.08.2021

Sosiaalisen median trendit: Osallistava markkinointi tunnettuuden kasvattajana – case vaikuttajamarkkinointi

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Kolmannessa osassa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin.

lue lisää

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää