Icon
Tallenne: Vaikuttavuus ja vastuullisuus somessa Tallenteet

Tallenne: Vaikuttavuus ja vastuullisuus somessa

21.04.2023

IAB:n tämän vuoden somewebinaari keskittyi vaikuttavuuteen ja vastuullisuuteen. Miten toteuttaa vaikuttavia ratkaisuja somekanavissa? Kuinka käydä vastuullista vuoropuhelua kohderyhmän kanssa? Kuinka osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun brändinä rehellisesti, avoimesti ja vuorovaikutteisesti somessa? Miten valita oikea vaikuttaja sekä määrittää oikeat tavoitteet? Webinaarissa julkaistaan jo perinteisesti - eli kolmannen kerran - vaikuttajamarkkinoinnin määrä vuodelta 2022.

Webinaarissa kuultiin puheenvuoroissa kuinka eri somekanavissa tehdään vaikuttavaa markkinointia kanavan ehdoilla, vinkkejä kuinka käydä vastuullista keskustelua somen välityksellä ja miten valita sopivat vaikuttajat sekä asettaa oikeat tavoitteet.

Ohjelma

8:30 Tervetuloa & vaikuttajamarkkinoinnin määrä 2022 - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Sometyöryhmän PJ / Meta

8:35 Real relationships. Real influence. - Snapchat vaikuttavana mainosalustana. - Riina Ahonen / Httpool

8:50 Mistä vaikuttajamarkkinoinnin kustannus muodostuu? - Miika Hupli / Boksi.com & Katarina Kirvesmäki / Monochrome (lataa prese)

9:05 Miten markkinointiviestinnällä voidaan muuttaa maailmaa sosiaalisessa mediassa? - Sanna Suonpää ja Pinja Orre / PING Helsinki (lataa prese)

9:20 Sidosryhmävuoropuhelun 5 edellytystä Jodelissa - Karoliina Kupari / Improve Media (lataa prese)

9:35 IAB Studio: Vastuullisuus ja vaikuttavuus somessa - Mira Vaurula haastaa aamun puhujat keskusteluun

9:55 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Sometyöryhmän PJ / Meta

23.04.2025

Tallenne: Mediakentän kasvavat kanavat

Uutta aikaa medialle, kirjaimellisesti. Suomalaisten mediankulutus oli kasvanut yli 2,5 tunnilla vuoden 2016 jälkeen, ja tästä ajasta peräti 40 minuuttia kohdistui uusiin medioihin. Kyse ei ollut pelkästä siirtymästä, vaan laajennuksesta. Media kulki mukana lenkillä, siivouksessa ja työmatkoilla. Kuluttajien arjen rytmit, kosketuspisteet ja keskittymisen hetket olivat muuttuneet, ja tapahtumassa pohdittiin, oliko strategiat muutettu niiden mukana.

lue lisää

16.04.2025

Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin

Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä

lue lisää

11.04.2025

Tallenne: Mainonnan kolmas ulottuvuus - Näin herätät huomiota!

Mainonnan kenttä muuttuu nopeasti, ja brändit etsivät jatkuvasti uusia keinoja erottua massasta, maksimoida näkyvyytensä ja varmistaa mainonnan vaikuttavuus kaikilla alustoilla. Tässä seminaarissa sukelsimme luovien, vaikuttavien ratkaisujen merkitykseen, monikanavaisen mainonnan voimaan ja teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Alan johtavat asiantuntijat jakoivat käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia näkemyksiä siitä, miten mainonta voi olla entistä tehokkaampaa ja puhuttelevampaa erilaisissa ympäristöissä tai monimediallisesti.

lue lisää

04.04.2025

Tallenne: Aleph x IAB: Snapchat AR mainonnan ABC

IAB:n ja Alephin järjestämässä koulutuksessa syvennyttiin Snapchatin käyttöön Suomessa ja erityisesti AR-linssien tarjoamiin mahdollisuuksiin mainonnassa. Osallistujat saivat käytännön vinkkejä linssien suunnitteluun, esimerkkejä eri kampanjatavoitteisiin sopivista toteutuksista sekä katsauksen siihen, miten AR-mainontaa on hyödynnetty menestyksekkäästi osana laajempia markkinointikokonaisuuksia.

lue lisää