Icon
Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen Uutiset ja tiedotteet

Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen

20.06.2013

IAB-yhteisöltä kysyttiin palautetta kuluneesta kaudesta sekä kehitysideoita ja tulevaisuuden visioita syksyllä starttaavaa kautta varten. Kyselyyn vastasi reilu 70 IAB:n jäsentä, joista yli 85 % oli aktiivisesti toiminnassa mukana.

Työryhmätoiminta ja verkkosivusto tärkeimmät jäsenedut
IAB:n tärkeimpinä jäsenetuina pidettiin verkkosivustoa oppaineen, suosituksineen ja jäsenyrityksien esittelyineen (37 %) sekä aktiivista työryhmätoimintaa (31 %). Muita hyödyllisinä pidettyjä etuja olivat seminaarit ja tapahtumat, verkostoitumismahdollisuudet sekä IDM-koulutus.

Työryhmätoiminta koettiin merkitykselliseksi oman ammatillisen kehittymisen kannalta (ka.3,3/asteikolla 1-5) sekä digitaalisen markkinoinnin yleisen kehityksen kannalta (ka. 3,6). Työryhmätoimintaa haluttiin myös kehittää ja eri työryhmien asialistoille karttui monia hyviä asioita käsiteltäväksi.

Uutiskirjeeseen tutkimustuloksia ja esimerkkikeissejä
IAB:n verkkosivu-uudistusta pidettiin onnistuneena (ka. 3,5/asteikolla 1-5) ja sivustoa ajantasaisena (ka. 3,5). Tarkempaa palautetta sivustouudistuksesta sekä toiveita uutta sivustoa koskien pääse antamaan syksyllä, kun kartoitamme uuden sivuston kehitystarpeita.

IAB:n uutiskirjettä seurattiin aktiivisesti (ka. 3,8/asteikolla 1-5) ja siihen toivottiin lisää uutisia kotimaisen digimarkkinoinnin kuulumisista, mielenkiintoisista tutkimustuloksista sekä esimerkkikeisseistä. Onnistuneista digiakampanjoista kannattaakin vihjata toimistolle – inspiroivat esimerkit nostavat koko alan statusta!

IAB-toiminnasta työkaluja oman työn suorittamiseen
Vastaajista 73 % koki, että suurin konkreettinen hyöty IAB-jäsenyydestä on se, että saa tietoa digimarkkinoinnin kehityksestä ja markkinoinnin uusimmista suuntauksista. Reilu 60 % vastaajista piti arvokkaimpana hyötynä konkreettisia työkaluja oman työnsuorittamiseen.
Kiitokset kaikille vastaajille – otamme palautteen ja kehitysideat ilolla vastaan, tästä on taas hyvä jatkaa!

By the way, jäsenkyselyn yhteydessä arvotun Kakkugallerian lahjakortin voitti Pilvi Rimmanen (Mediareaktori).
Onnea Pilvi ja makeaa kesää!!

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!