Icon
Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen Uutiset ja tiedotteet

Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen

20.06.2013

IAB-yhteisöltä kysyttiin palautetta kuluneesta kaudesta sekä kehitysideoita ja tulevaisuuden visioita syksyllä starttaavaa kautta varten. Kyselyyn vastasi reilu 70 IAB:n jäsentä, joista yli 85 % oli aktiivisesti toiminnassa mukana.

Työryhmätoiminta ja verkkosivusto tärkeimmät jäsenedut
IAB:n tärkeimpinä jäsenetuina pidettiin verkkosivustoa oppaineen, suosituksineen ja jäsenyrityksien esittelyineen (37 %) sekä aktiivista työryhmätoimintaa (31 %). Muita hyödyllisinä pidettyjä etuja olivat seminaarit ja tapahtumat, verkostoitumismahdollisuudet sekä IDM-koulutus.

Työryhmätoiminta koettiin merkitykselliseksi oman ammatillisen kehittymisen kannalta (ka.3,3/asteikolla 1-5) sekä digitaalisen markkinoinnin yleisen kehityksen kannalta (ka. 3,6). Työryhmätoimintaa haluttiin myös kehittää ja eri työryhmien asialistoille karttui monia hyviä asioita käsiteltäväksi.

Uutiskirjeeseen tutkimustuloksia ja esimerkkikeissejä
IAB:n verkkosivu-uudistusta pidettiin onnistuneena (ka. 3,5/asteikolla 1-5) ja sivustoa ajantasaisena (ka. 3,5). Tarkempaa palautetta sivustouudistuksesta sekä toiveita uutta sivustoa koskien pääse antamaan syksyllä, kun kartoitamme uuden sivuston kehitystarpeita.

IAB:n uutiskirjettä seurattiin aktiivisesti (ka. 3,8/asteikolla 1-5) ja siihen toivottiin lisää uutisia kotimaisen digimarkkinoinnin kuulumisista, mielenkiintoisista tutkimustuloksista sekä esimerkkikeisseistä. Onnistuneista digiakampanjoista kannattaakin vihjata toimistolle – inspiroivat esimerkit nostavat koko alan statusta!

IAB-toiminnasta työkaluja oman työn suorittamiseen
Vastaajista 73 % koki, että suurin konkreettinen hyöty IAB-jäsenyydestä on se, että saa tietoa digimarkkinoinnin kehityksestä ja markkinoinnin uusimmista suuntauksista. Reilu 60 % vastaajista piti arvokkaimpana hyötynä konkreettisia työkaluja oman työnsuorittamiseen.
Kiitokset kaikille vastaajille – otamme palautteen ja kehitysideat ilolla vastaan, tästä on taas hyvä jatkaa!

By the way, jäsenkyselyn yhteydessä arvotun Kakkugallerian lahjakortin voitti Pilvi Rimmanen (Mediareaktori).
Onnea Pilvi ja makeaa kesää!!

07.12.2022

Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %

lue lisää

05.12.2022

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa 2023

IAB Finlandin syyskokouksessa 30.11.2022 päätettiin tulevan vuoden painopisteistä ja valittiin yhdistykselle uusi hallitus. Vuonna 2023 IAB Finlandin kattoteema on digimainonnan vastuullisuus ja IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on medioiden sekä palveluntarjoajien lisäksi mukana ennätysmäärä mainostajia.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!