
Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit
Digitaalinen audio on läsnä sekä suomalaisten kuluttajien että brändien arjessa yhä voimakkaammin. "Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit" -webinaari tarjosi kattavan läpileikkauksen digiaudioon, paljastaen tuoreet tutkimustulokset, trendit ja tulevaisuuden näkymät. Katso tallenne ja näe, mihin suuntaan digitaalisen audion tuulet puhaltavat.
Kävimme webinaarissa läpi digitaalisen audion monia teemoja: "Näin suomalainen kuuntelee 2023" -tutkimuksen tuloksia, maksumuurien merkitystä podcast-maailmassa sekä audion roolia vaikuttavana mediana. Otimme katsauksen viime vuoden 2022 mainosmarkkinaan ja suuntasimme katseet myös audion tulevaisuuteen. Löytyykö tulevaisuus tekoälystä, videosta, autosta vai kaikista näistä?
Webinaari syvensi ymmärrystäsi digitaalisen audion markkinasta, antaen uusia näkökulmia ja tietoa, jota voit soveltaa niin liiketoiminnassa kuin mediakulutuksen ymmärtämisessä. Asiantuntijamme avasivat keskustelun digiaudion eri teemoista sekä jakoivat tietoa ja kokemuksiaan.
Katso webinaaritallenne ja anna asiantuntijoiden johdattaa sinut digitaalisen audion kiehtovaan maailmaan. Katsomalla näet, mitä seuraavaksi on odotettavissa.
Agendalla:
8:30 Alkusanat ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2022 - Mira Vaurula / IAB Finland & Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo / Bauer Media (lataa prese)
8:40 Näin suomalainen kuuntelee 2023 -tutkimus - Riina Aho / Radiomedia (lataa tutkimustulokset)
9:05 Puheenvuoro: Pilasiko maksumuurit podcastit? - Tiina Svensk / Asennemedia, Ninja Huhtamäki / Podme, Jani Junnila / Podimo
9:20 IAB Studio: Onko digiaudio tämän hetken vaikuttavinta mediaa? - keskustelemassa Laura Björkskog / Bauer Media, Riku Talvitie / Sanoma, Juhani Pajunen / Suomen Podcastmedia
9:35 Audion tulevaisuus on...? - Satu Keto / Yle (lataa prese)
9:50 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo / Bauer Media

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää