Icon
Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä Uutiset & blogi

Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä

07.09.2023

Digiasiakkaan jättämä digitaalinen jalanjälki ja sen hyödyntäminen on jatkossa entistä tärkeämpää markkinoinnissa. Digitaalinen asiakasdata on kaiken markkinoinnin kohdentamisen sekä asiakasymmärryksen keskiössä. Relevantti digitaalinen asiakasdata kertoo paljon kuluttajan sen hetkisistä asiakastarpeista ja brändistä jää kiinni kuinka hyvin se pystyy nämä kyseiset tiedot ja tarttumapinnat yhdistämään.

Seminaarissa kuulemme puheenvuoroissa, miten voit palvella kuluttajia markkinoinnin avulla entistä osuvammin, mieluiten reaaliaikaisesti sekä monikanavaisesti. Puhujamme antavat konkreettisia vinkkejä myös asiakaskannan huolenpitoon, kasvattamiseen sekä rikastamiseen. Näin vältytään siltä ettei asiakasdata vaan pääse mätänemään servereillä. Kuulemme ensimmäisessä keskusteluosuudessa miten asiakasymmärryksen voi jalostaa euroiksi konkreettisen casen kautta ja seminaarin päätteeksi miltä asiakaskeskeinen organisaatio voi ja pitää tulevaisuudessa näyttää.

Tapahtumassa lavalle nousevat: SOK Smart Marketing, Adobe, Tietoevry, Nordic Morning sekä Leadspark. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Smart Marketing

Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille. Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös aamupalatarjoiluista sekä verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. 

Agendalla:

8:45 Verkostoitumista, kahvia ja aamupalaa

9:30 Tervetuloa - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

9:40 Kaupan media - Ei tarvitse arvata, kun tietää - Hannaleena Koskinen & Niko Vahtola / SOK Smart Marketing (lataa prese)

10:00 Ymmärrä asiakastasi reaaliaikaisesti ja monikanavaisesti - Kalle Heinonen / Adobe (lataa prese)

10:20 AI:n tuomat mahdollisuudet markkinointiin – miten valjastan teknologian asiakkaan hyödyksi? - Hanna Huurinainen / Tietoevry (lataa prese)

10:40 Fireside chat: Case Vaasan – Miten asiakasymmärrys jalostetaan euroiksi, Jyrki Kostilainen / SOK Smart Marketing haastattelee Lotta Castrénia / Vaasan

10:55 Asiakasdata käyttöön! - Mira Mäkiranta / Nordic Morning (lataa prese)

11:15 Nyt on aika herätä: Oma asiakaskannan kehitys ykköseksi! - Anni Salo / Leadspark (lataa prese)

11:35 IAB Studio: Tulevaisuuden asiakaskeskeinen organisaatio - keskustelemassa Kristiina Banda / Adobe, Petteri Kalaoja / Dagmar & Niklas Tverin / Elisa

11:50 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

12:00 Tilaisuus päättyy

 

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää